implementeringstrategi

Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 10 av 16 artikler i om Strategisk planlegging

Denne artikkelen er del 2 av 20 artikler i om Forretningsstrategi

Denne artikkelen er del 8 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 1 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 11 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterKonkurransefortrinn er unike egenskaper ved et verditilbud som konkurrentene ikke har og som kundene oppfatter som viktige ved kjøp.

kikk-modellen

KIKK modellen

Denne artikkelen er del 23 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 1 av 5 artikler i om Strategiske analyseteknikker

Denne artikkelen er del 7 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEt selskap kan oppnå konkurransefortrinn gjennom ulike kombinasjoner av overlegen kostnadsstruktur, -innovasjon, -kvalitet og -kundeorientering

konkurranseanalyse

Konkurrentanalyse («5 forces»)

Denne artikkelen er del 24 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 10 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 3 av 5 artikler i om Strategiske analyseteknikker

Denne artikkelen er del 8 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 10 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 14 minutterEn analyse av bedriftens omgivelser på et bransjenivå, og bygger på tesen om at konkurransefortrinn oppnås ved å posisjonere seg overfor de 5 konkurransekreftene på bestemte måter.

kostnadsleder

Kostnadsleder strategi

Denne artikkelen er del 5 av 20 artikler i om Forretningsstrategi

Denne artikkelen er del 14 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 11 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterÅ være kostnadsleder betyr ikke at virksomheten er de som selger de rimeligste produktene, men at man etablerer seg som den tilbyderen med de laveste totalkostnadene i bransjen – i forhold til størrelsen.

Kontor

Kunnskap som konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 15 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterSkal en virksomhet lykkes med å gjøre kunnskap til et varig konkurransefortrinn må virksomheten ta ibruk og prioritere kunnskapsledelse og bygging av en lærende organisasjon. 

branding

Omdømme (Corporate branding)

Denne artikkelen er del 1 av 15 artikler i om Omdømme

Denne artikkelen er del 9 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Denne artikkelen er del 13 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 7 av 7 artikler i om Konkurransevirkemidler

Denne artikkelen er del 19 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 6 av 7 artikler i om Forretninggrunnlaget

Denne artikkelen er del 11 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).

Tjenesteutsetting

Tjenesteutsetting som konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 3 av 10 artikler i om Outsourcing

Denne artikkelen er del 21 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterTjenesteutsetting kan i seg selv ikke skape konkurransefortrinn, men tjenesteutsetting kan være med på å forbedre virksomhetens eksisterende konkurransefortrinn