
Key Account Management (KAM)
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterKey Account Management (KAM) er i utgangspunktet en stillingsbeskrivelse for personer som jobber med bedriftens viktigste kunder.
Hva er key account management, hva inngår og hvordan bruke key account management på en effektive måte.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterKey Account Management (KAM) er i utgangspunktet en stillingsbeskrivelse for personer som jobber med bedriftens viktigste kunder.
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterEn forenklet utgave av fullversjonen av Key Account Managment.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterKey Account Management (KAM) er i utgangspunktet en stillingsbeskrivelse for personer som jobber med virksomhetens viktigste kunder
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterÅ utvikle og beholde relasjoner til nøkkelkundene er en utfordrende og kontinuerlig prosess. En nøkkelkunde har verdi ut over det rent økonomiske, og må derfor behandles på en annen måte enn de mindre kundene.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterMange organisasjoner har i dag ingen organisatorisk struktur for håndtering av sine nøkkelkunder. En av grunnene til dette kan være at man har dyktige selgere som administrerer og tar seg av denne håndteringen.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterSelve ordet ”nettverk” er en metafor, hvor ordet ”nett” gir oss et bilde av de usynlige bånd som eksisterer mellom mennesker
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterKunderelasjoner handler om forholdet bedriften og kunden har opparbeidet seg over tid gjennom relasjonsbygging og kundetilfredshet
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterTillit er den viktigste grunnverdien for ethvert menneske og en forutsetning for å kunne lede eller påvirke noen. Mangler tilliten vil ethvert forsøk på å lede og påvirke noen til å treffe en beslutning mislykkes.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterNettverk er de usynlige stier mellom mennesker og organisasjoner som gjør at vi kan samhandle for å oppnå en større hensikt enn vi makter alene.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterRelasjonsbygging går ikke bare ut på å skape varige relasjoner, men også høyest mulig relasjonskvalitet, relasjonsverdi og relasjonsstryke.
Lesetid (240 ord/min): 12 minutterKundetilfredshet er en persons følelser av glede og skuffelse som et resultat av en forventning til en situasjon eller en begivenhet.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterKundelojalitet kan defineres som en forpliktelse til å fortsette å gjøre forretninger/handle med et spesifikt selskap på et løpende basis
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterDet finnes mange grunner for hvorfor høyst mulig kundelojalitet er selve “limet” som holder en bedrift sammen og gjør den lønnsom, med mulighet for å oppnå vekst
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterKundetilfredshet er det mest brukte argumentet på hva som skaper kundelojalitet. Flere forskere hevder derimot at det finnes andre faktorer enn tilfredshet som skaper lojale kunder.
Lesetid (240 ord/min): 1 minutterAt det er en klar sammenheng mellom kunde- og medarbeiderlojaliteten menes at høy kundelojalitet skaper høy medarbeiderlojalitet.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterPercy og Elliott har i boka “Strategic advertising management (2009, 114)” skissert en kundelojalitet modell som bygger på å krysse lengden på kundeforholdet med ett annet parameter.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterCustomer Relationship Management (CRM) er i hovedsak et teknologisk hjelpemiddel for bedrifter, og omtales ofte som et CRM-system
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterKey Account Managment er en prosess som kan fremstilles forenklet slik:
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterKundeanalysens mål er å skille de interessante kundeemnene fra de uinteressante.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterFør det er mulig å bestemme seg for hvilke kunder som skal bli plukket ut og prioritert som nøkkelkunder, dvs. som A-kunder, må vi alltid gjennomføre grundige regnskapsanalyser
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn kundeanalyse av alle nøkkelkundens muligheter for å finne ut hvordan et samarbeid med denne kunden kan gi best mulig resultat for begge parter.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterKjøpegruppen er de personene som inngår i prosessen med å ta beslutning om kjøp av et produkt eller tjeneste.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterNøkkelkundemålene skal fortelle oss hva vi ønsker å oppnå med kundekontakten og gir dermed Key Account Manageren en fastsatt kurs å jobbe etter.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterNår det er fastsatt målsetninger for den aktuelle kunden, må KAM-teamet ha tilgang på de ressursene som er nødvendig for å nå disse målene.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterEt kart som viser veien vi må ta for å nå vårt nøkkelkunde mål. En beskrivelse av hva vi skal gjøre for å nå nøkkelkunde målet
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterAngir hvilke aktiviteter og tiltak som skal gjennomføres for å realisere nøkkelkundestrategien
eStudie.no
(tidl. Kunnskapssenteret.com)
Etablert: 2001
Hosting: OnNet AS
Et nettsted fra Tropene Co,.Ltd
Nettbaserte kurs
Du kan nå ta våre nettbaserte kurs for å få dokumentasjon på kompetansen du tilegner deg via nettsidene våre.
Bli medlem
Tegn et årsabonnement eller medlemskap til Kr. 198/år og få full tilgang til alle våre artikler og artikkelserier eller e-bøker i PDF-format.
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
nsid | session | This cookie is set by the provider PayPal to enable the PayPal payment service in the website. |
tsrce | 3 days | PayPal sets this cookie to enable the PayPal payment service in the website. |
x-pp-s | session | PayPal sets this cookie to process payments on the site. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
d | 3 months | Quantserve sets this cookie to anonymously track information on how visitors use the website. |
l7_az | 30 minutes | This cookie is necessary for the PayPal login-function on the website. |
swpm_session | session | This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page. |
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
__gads | 1 year 24 days | The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 20 years | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
mc | 1 year 1 month | Quantserve sets the mc cookie to anonymously track user behaviour on the website. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
uuid | 3 months | MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
CMTS | 3 months | No description |
cocat1 | session | No description |
cscat1 | session | No description |
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK | 20 years | No description available. |
LANG | 9 hours | No description |
sc_f | 5 years | No description available. |