
Markedsplanlegging
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterMarkedsplanlegging er analyse- og planleggingsprosessen som leder frem til en markedsplan som angir hvordan markedsføringen skal legges opp.
En gjennomgang av hvorfor markedsplanlegging er viktig og hvordan du bør gå frem for å få suksess med din markedsplanlegging.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterMarkedsplanlegging er analyse- og planleggingsprosessen som leder frem til en markedsplan som angir hvordan markedsføringen skal legges opp.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn analyse av virksomhetens arbeidsbetingelser, med det mål å finne sterke/svake sider, samt muligheter og trusler i omgivelsene.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterMålgruppe er den eller de kundegruppene bedriften tar sikte på å påvirke og selge sine produktene og/eller tjenestene til.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterKjøperinitativet forteller hvor mange kunder som vil komme av seg selv, mens selgerinitativet angir hvor mange nye kunder du trenger for å nå markedsmålet.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEt markedsmål er et uttrykk for hva virksomheten ønsker å nå med sin markedsføring den kommende perioden. Perioden kan være 1 eller flere år.
Lesetid (240 ord/min): 12 minutterMarkedsstrategiens oppgave er å angi hvordan man har tenkt å markedsføre verditilbudet for å nå markedmålet.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEn situasjonsanalyse av målgruppen for å avdekke hvilke markeds- og kommunikasjonsoppgaver virksomheten må løse for å nå et spesifikk mål
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterOppgaver som må løses for å oppnå konkurransefortrinn og skape de riktige forventningene, den rette opplevelsen og oppfølgingen til at en kjøp oppstår, med et resultat som skaper såvel kundetilfredshet som kundelojalitet.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterHvordan summen av virksomhetens konkurransevirkemidler skal brukes for å skape konkurransefortrinn og tilføre verditilbudet nye kundeverdier
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterHva er en kommunikasjonsoppgave og hvilke finnes? Hvordan avgjøre hvilke vi har og hvordan løse dem? Her går jeg igjennom disse spørsmålene.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKommunikasjonstiltakene en virksomhet setter i verk for å løse sine kommunikasjonsoppgaver
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKundeperspektivets fire dimensjoner er omdømme-, rekruttering-, service- og oppfølgingdimensjonen. Forskjellen mellom dem er …
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterForventninger som samsvarer med den opplevelsen de får under kjøpet og sluttresultatet etter kjøpet.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterFår kunden ikke en opplevelse av virksomheten som er i tråd med de forventningene de hadde på forhånd er det umulig å få fornøyde kunder.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterSkal gjøre alle førstegangskunder om til lønnsomme gjenkjøpere som blir ambassadører som anbefaler virksomhetens verditilbud til andre.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn markedsføringsteknikk hvor vi skreddersyr innholdet på egne nettsider, blogger, forums og sosiale medier til våre drømmekunder.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterEn gjennomgang av hva en markedsplan er, hvem som trenger en, hva den må inneholde og hvilke planperioder en må gå over. En intro til påfølgende artikler.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterUSP for “Unikt Salgs Point”, og er det aspektet ved verditilbudet som gjør at kunder velger dette produktet eller tjenesten fremfor andre.