medarbeidersamtale

Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 1 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterMarkedsplanlegging er analyse- og planleggingsprosessen som leder frem til en markedsplan som angir hvordan markedsføringen skal legges opp.

Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 1 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 12 av 16 artikler i om Strategisk planlegging

Denne artikkelen er del 2 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 5 av 21 artikler i om Forretningsplan

Denne artikkelen er del 2 av 6 artikler i om Forskningens rammebetingelser

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn analyse av virksomhetens arbeidsbetingelser, med det mål å finne sterke/svake sider, samt muligheter og trusler i omgivelsene.

skreddersydd

Målgruppe

Denne artikkelen er del 6 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 22 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 3 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 1 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterMålgruppe er den eller de kundegruppene bedriften tar sikte på å påvirke og selge sine produktene og/eller tjenestene til.

kundeanalyse

Kjøper- og selgerinitativ

Denne artikkelen er del 4 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterKjøperinitativet forteller hvor mange kunder som vil komme av seg selv, mens selgerinitativet angir hvor mange nye kunder du trenger for å nå markedsmålet.

markedsmål pyramide

Markedsmål

Denne artikkelen er del 7 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 5 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEt markedsmål er et uttrykk for hva virksomheten ønsker å nå med sin markedsføring den kommende perioden. Perioden kan være 1 eller flere år.

markedsstrategi-forretnings

Markedsstrategi

Denne artikkelen er del 16 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 6 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 12 minutterMarkedsstrategiens oppgave er å angi hvordan man har tenkt å markedsføre verditilbudet for å nå markedmålet.

kundeanalyse

Oppgavediagnose

Denne artikkelen er del 7 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEn situasjonsanalyse av målgruppen for å avdekke hvilke markeds- og kommunikasjonsoppgaver virksomheten må løse for å nå et spesifikk mål

Service

Markedsføringsoppgaver

Denne artikkelen er del 8 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterOppgaver som må løses for å oppnå konkurransefortrinn og skape de riktige forventningene, den rette opplevelsen og oppfølgingen til at en kjøp oppstår, med et resultat som skaper såvel kundetilfredshet som kundelojalitet.

branding

Omdømme (Corporate branding)

Denne artikkelen er del 1 av 15 artikler i om Omdømme

Denne artikkelen er del 9 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Denne artikkelen er del 13 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 7 av 7 artikler i om Konkurransevirkemidler

Denne artikkelen er del 19 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 6 av 7 artikler i om Forretninggrunnlaget

Denne artikkelen er del 11 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).

markedsplan

Markedsplan

Denne artikkelen er del 1 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 18 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 18 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 6 minutterEn gjennomgang av hva en markedsplan er, hvem som trenger en, hva den må inneholde og hvilke planperioder en må gå over. En intro til påfølgende artikler.