Reklame

Denne artikkelen er del 8 av 12 artikler i om Markedskommunikasjon

Denne artikkelen er del 5 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterReklame er kommersielle budskap som er betalt av en avsender for å fremme salg av varer og tjenester til en definert målgruppe.

psalg

Personlig salg

Denne artikkelen er del 1 av 7 artikler i om Personlig salg

Denne artikkelen er del 10 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterPersonlig salg er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix, på lik linje med reklame og andre kommunikasjonskanaler, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.

Emballasje

Emballasje

Denne artikkelen er del 15 av 23 artikler i om Produktledelse

Denne artikkelen er del 4 av 12 artikler i om Markedskommunikasjon

Denne artikkelen er del 13 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEmballasje skal ikke først og fremst være pen, men en effektiv salgs- og informasjonplakat. Emballasjen har mange funksjoner.

Telemarketing

Telemarketing

Denne artikkelen er del 3 av 12 artikler i om Markedskommunikasjon

Denne artikkelen er del 18 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterTelemarketing er planlagt, styrt og kontrollert bruk av telefonen til å markedsføre et produkt eller en tjeneste, enten som frittstående mediekanal eller i kombinasjon med andre media, rettet mot klart definerte målgrupper

Sosiale medier

Sosiale medier

Denne artikkelen er del 10 av 22 artikler i om Medielære (utvikling og bruk)

Denne artikkelen er del 1 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 22 av 28 artikler i om Internett

Denne artikkelen er del 21 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).