
Markedskommunikasjon
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterMarkedskommunikasjon er enhver form for kommunikasjon mellom en virksomhet (bedrift, organisasjon) og et marked (kundene).
Hva er et kommunikasjonsvirkemiddel, hvilke finnes og hvordan bruke dem for å løse kommunikasjonsoppgaver?
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterMarkedskommunikasjon er enhver form for kommunikasjon mellom en virksomhet (bedrift, organisasjon) og et marked (kundene).
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterMed kommunikasjonskanal menes alle mediekanaler som kan benyttes til å løse virksomhetens kommunikasjonsoppgaver.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterIntegrert markedskommunikasjon, også kalt kommunikasjonsmiks, er en angivelse av den optimale bruken av kommunikasjonsvirkemidler.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKommunikasjonsvirkemidler refererer til de ulike metodene og verktøyene som brukes for å formidle budskapet til en målgruppe.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterReklame er kommersielle budskap som er betalt av en avsender for å fremme salg av varer og tjenester til en definert målgruppe.
Lesetid (240 ord/min): 10 minutterEn gjennomgang av den historiske utviklingen til de grafiske mediene i Norge.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterMedie-kanaler som benytter seg av analoge signaler for å spre et budskap
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterInformasjon og samfunnskontakt går i praksis ut på ha en løpende kontakt med presse, interesseorganisasjoner og publikum generelt.
Lesetid (240 ord/min): 10 minutterDirekte markedsføring er et interaktivt markedsføringsystem hvor ett eller flere medier benyttes for å skape en målbar reaksjon.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterPersonlig salg er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix, på lik linje med reklame og andre kommunikasjonskanaler, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterSalgsfremmede tiltak omfatter både personlig og upersonlige tiltak. Tiltakene blir ofte gjennomført av produsenten for stimulere salget.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterTrade promotion er markedsføringsaktiviteter produsenter gir til mellomleddet for å stimulere etterspørselen etter deres produkter eller tjenester
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEmballasje skal ikke først og fremst være pen, men en effektiv salgs- og informasjonplakat. Emballasjen har mange funksjoner.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEventmarkedsføring er en strategi hvor bedrifter bruker arrangementer for å promotere sine produkter, tjenester eller merkevare.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterProduktplassering vil si at merkevarer og produkter integreres direkte inn i innholdet til filmer, TV-serier, videospill, musikkvideoer o.l.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSponsing er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterTelemarketing er planlagt, styrt og kontrollert bruk av telefonen til å markedsføre et produkt eller en tjeneste, enten som frittstående mediekanal eller i kombinasjon med andre media, rettet mot klart definerte målgrupper
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterHvordan vareprat sprer informasjon om et nytt produkt eller tjeneste til målgruppen og markedet for øvrig.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterDet siste teknologiske paradigmeskiftet som har påvirket mediemarkedet er overgangen fra bruk av analoge til digitale signaler.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterE-postmarkedsføring er masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere. Rimelig, rask og målrettet markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn gjennomgang av hva en nettside og nettsted er og hva som kreves for å få et eget nettsted.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterEn gjennomgang av hva du bør gjøre før du starter planleggingen og utviklingen av ett nytt nettsted.