Kommunikasjonsplan

Denne artikkelen er del 1 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en kommunikasjonsplan og hvordan gå frem for å utforme en? Her får du oppskriften.

budsjett

Valg av målgruppe, nivå for innsats og tidsplan

Denne artikkelen er del 3 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMålgruppe Før du kan starte arbeidet med å avdekke hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og hvilke virkemidler som skal brukes for å løse dem, må du først definere hvem som er målgruppen for kommunikasjonplanen. Dette vil i praksis være en videreføring og ytterligere spesifisering av markedsplanen sin målguppe. Dette fordi kommunikasjonsplanens formål er å bygge […]

fundamental-analyse

Oppgavediagnose

Denne artikkelen er del 5 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn analyse av hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og som markeds- og kommunikasjonsinnsatsen må løse for å nå markedsmålet

kommunikasjonsmaal

Kommunikasjonsmål

Denne artikkelen er del 6 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterAngivelse av hvilke mål markedskommunikasjonen til virksomheten skal jobbe mot for å hjelpe virksomheten til å nå sitt markedsmål.

Gruppe mennesker

Kommunikasjonsstrategi

Denne artikkelen er del 7 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterKommunikasjonstrategiens formål er å tegne opp et kart som viser hvordan kommunikasjonmålene i kommunikasjonplanen skal nål.

branding

Omdømme (Corporate branding)

Denne artikkelen er del 1 av 15 artikler i om Omdømme

Denne artikkelen er del 9 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Denne artikkelen er del 13 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 7 av 7 artikler i om Konkurransevirkemidler

Denne artikkelen er del 19 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 6 av 7 artikler i om Forretninggrunnlaget

Denne artikkelen er del 11 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).

innholdstrateg

Innholdsstrategi

Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterDet virkemiddelstrategien ikke forteller noe om, er hva innholdet i disse virkemidlene skal være. Innholdsstrategiens oppgave er å gi virkemidlene ett innhold gjennom å fortelle oss hva budskapet skal være.

Utformingstrategi

Utformingstrategi

Denne artikkelen er del 12 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEr å trekke opp strategiske retningslinjer for valg av symboler slik at kommunikasjonsinnholdet blir formidlet til de ulik målgruppene i overensstemmelse med forutsetningene.

media-plan

Media-strategi (media plan)

Denne artikkelen er del 13 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMedia-strategiens oppgave er å angi bedriftens/produktet/varemerkets medievalg på lang, mellomlang og kort sikt, og nedfelles normalt i en media plan som støtter opp under og som er koordinert med kommunikasjonplanens øvrige strategier.