
Kommunikasjonsplan
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en kommunikasjonsplan og hvordan gå frem for å utforme en? Her får du oppskriften.
I denne artikkelserien går vi igjennom hva en kommunikasjonsplan er, hva som inngår i den og hvordan du går frem for å lage en kommunikasjonsplan for din virksomhet.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en kommunikasjonsplan og hvordan gå frem for å utforme en? Her får du oppskriften.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterIngen beslutninger blir bedre enn informasjonen den bygger på. Derfor trenger du en analysen av arbeidsbetingelsene før det er mulig å utvikle en plan.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMålgruppe Før du kan starte arbeidet med å avdekke hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og hvilke virkemidler som skal brukes for å løse dem, må du først definere hvem som er målgruppen for kommunikasjonplanen. Dette vil i praksis være en videreføring og ytterligere spesifisering av markedsplanen sin målguppe. Dette fordi kommunikasjonsplanens formål er å bygge […]
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterHva er en kommunikasjonsoppgave og hvilke finnes? Hvordan avgjøre hvilke vi har og hvordan løse dem? Her går jeg igjennom disse spørsmålene.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn analyse av hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og som markeds- og kommunikasjonsinnsatsen må løse for å nå markedsmålet
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterAngivelse av hvilke mål markedskommunikasjonen til virksomheten skal jobbe mot for å hjelpe virksomheten til å nå sitt markedsmål.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterKommunikasjonstrategiens formål er å tegne opp et kart som viser hvordan kommunikasjonmålene i kommunikasjonplanen skal nål.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterHva er forskjellen mellom trykk- og trekk-prinsippet, eller push- og pull-strategier som det også kalles. Her går jeg gjennom begrepene.
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKommunikasjonstiltakene en virksomhet setter i verk for å løse sine kommunikasjonsoppgaver
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterDet virkemiddelstrategien ikke forteller noe om, er hva innholdet i disse virkemidlene skal være. Innholdsstrategiens oppgave er å gi virkemidlene ett innhold gjennom å fortelle oss hva budskapet skal være.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEr å trekke opp strategiske retningslinjer for valg av symboler slik at kommunikasjonsinnholdet blir formidlet til de ulik målgruppene i overensstemmelse med forutsetningene.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMedia-strategiens oppgave er å angi bedriftens/produktet/varemerkets medievalg på lang, mellomlang og kort sikt, og nedfelles normalt i en media plan som støtter opp under og som er koordinert med kommunikasjonplanens øvrige strategier.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutter
Hvordan implementere kommunikasjonsplanen i organisasjonen og med organisasjonens øvrige planer, strategier og programmer?