
Kommunikasjonsplan
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en kommunikasjonsplan og hvordan gå frem for å utforme en? Her får du oppskriften.
I denne artikkelserien går vi igjennom hva en kommunikasjonsplan er, hva som inngår i den og hvordan du går frem for å lage en kommunikasjonsplan for din virksomhet.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en kommunikasjonsplan og hvordan gå frem for å utforme en? Her får du oppskriften.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterIngen beslutninger blir bedre enn informasjonen den bygger på. Derfor trenger du en analysen av arbeidsbetingelsene før det er mulig å utvikle en plan.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMålgruppe Før du kan starte arbeidet med å avdekke hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og hvilke virkemidler som skal brukes for å løse dem, må du først definere hvem som er målgruppen for kommunikasjonplanen. Dette vil i praksis være en videreføring og ytterligere spesifisering av markedsplanen sin målguppe. Dette fordi kommunikasjonsplanens formål er å bygge […]
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterHva er en kommunikasjonsoppgave og hvilke finnes? Hvordan avgjøre hvilke vi har og hvordan løse dem? Her går jeg igjennom disse spørsmålene.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn analyse av hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og som markeds- og kommunikasjonsinnsatsen må løse for å nå markedsmålet
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterAngivelse av hvilke mål markedskommunikasjonen til virksomheten skal jobbe mot for å hjelpe virksomheten til å nå sitt markedsmål.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterKommunikasjonstrategiens formål er å tegne opp et kart som viser hvordan kommunikasjonmålene i kommunikasjonplanen skal nål.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterHva er forskjellen mellom trykk- og trekk-prinsippet, eller push- og pull-strategier som det også kalles. Her går jeg gjennom begrepene.
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKommunikasjonstiltakene en virksomhet setter i verk for å løse sine kommunikasjonsoppgaver
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterDet virkemiddelstrategien ikke forteller noe om, er hva innholdet i disse virkemidlene skal være. Innholdsstrategiens oppgave er å gi virkemidlene ett innhold gjennom å fortelle oss hva budskapet skal være.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEr å trekke opp strategiske retningslinjer for valg av symboler slik at kommunikasjonsinnholdet blir formidlet til de ulik målgruppene i overensstemmelse med forutsetningene.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMedia-strategiens oppgave er å angi bedriftens/produktet/varemerkets medievalg på lang, mellomlang og kort sikt, og nedfelles normalt i en media plan som støtter opp under og som er koordinert med kommunikasjonplanens øvrige strategier.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutter
Hvordan implementere kommunikasjonsplanen i organisasjonen og med organisasjonens øvrige planer, strategier og programmer?
eStudie.no
(tidl. Kunnskapssenteret.com)
Etablert: 2001
Hosting: OnNet AS
Et nettsted fra Tropene Co,.Ltd
Nettbaserte kurs
Du kan nå ta våre nettbaserte kurs for å få dokumentasjon på kompetansen du tilegner deg via nettsidene våre.
Bli medlem
Tegn et årsabonnement eller medlemskap til Kr. 198/år og få full tilgang til alle våre artikler og artikkelserier eller e-bøker i PDF-format.
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
nsid | session | This cookie is set by the provider PayPal to enable the PayPal payment service in the website. |
tsrce | 3 days | PayPal sets this cookie to enable the PayPal payment service in the website. |
x-pp-s | session | PayPal sets this cookie to process payments on the site. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
d | 3 months | Quantserve sets this cookie to anonymously track information on how visitors use the website. |
l7_az | 30 minutes | This cookie is necessary for the PayPal login-function on the website. |
swpm_session | session | This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page. |
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
__gads | 1 year 24 days | The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 20 years | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
mc | 1 year 1 month | Quantserve sets the mc cookie to anonymously track user behaviour on the website. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
uuid | 3 months | MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
CMTS | 3 months | No description |
cocat1 | session | No description |
cscat1 | session | No description |
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK | 20 years | No description available. |
LANG | 9 hours | No description |
sc_f | 5 years | No description available. |