Domene og webhotell fra OnNet.no

Markedsorientert prising inkluderer:

“alle tilfeller hvor pris blir bestemt av faktorer på etterspørselssiden eller at etterspørselssiden er den dominerende”.

Her tar vi lite eller ingen hensyn til kostnadene. Vi setter pris i forhold til hva vi tror markedet er villig til å betale.

Utgangspunktet for prissettingen kan være:

  • Prisen til konkurrerende produkter
  • Størrelsen og elastisiteten til markedet
  • Nytten forbrukerne får av produktet, sett fra kundene sin side.

Prisnivå i forhold til gjeldende markedspris

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.