
E-postmarkedsføring
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterE-postmarkedsføring er masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere. Rimelig, rask og målrettet markedsføring.
Hva er e-postmarkedføring og hvordan gå frem for å bruke e-postmarkedføring som ett effektivt virkemiddel?
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterE-postmarkedsføring er masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere. Rimelig, rask og målrettet markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterFå svaret på hvordan du kan øke kundelojaliteten og lønnsomheten til dine eksisterende kunder gjennom målrettet bruk av epostmarkedsføring. Få svaret på hvordan du kan øke kundelojaliteten og lønnsomheten til dine eksisterende kunder gjennom målrettet bruk av epostmarkedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterOpen rate er en angivelse av hvor mange prosent av de utsendte e-postene som er blitt åpnet av mottakerne.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterFormelen for å lykkes med å tjene penger gjennom e-postmarkedsføring er denne: M * OR * CTR * CR = $
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn gjennomgang av de viktigste begrepene innenfor epostmarkedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterDe finnes to hovedtyper nyhetsbrev: Kundeorienterte og redaksjonelt uavhengige nyhetsbrev. Her ser jeg nærmere på forskjellen mellom dem.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterE-postmarkedsføringen må ses på som en del av virksomhetens markedsføringprogram og integreres med dette programmet og de systemene dette programmet bruker.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterUtgangspunktet er virksomhetens markeds- og kommunikasjonsplan, da målet med satsningen er å nå definerte markedsmål og/eller løse kommunikasjonsoppgaver med høyest mulig ROI
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterPlanleggingen av en nyhetbrev kampanje bør alltid starte med en definisjon av temaet for nyhetbrevet.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterPlanlegger du å starte et nyhetbrev, er det ikke bare de økonomiske og strategiske ressursene og situasjonen du må tenke på. Like viktig er å tenke på hvem som skal skrive dem.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterHvilke konkrete krav du bør stille til e-postmarkedsføring løsningen er avhengig av hvordan du selv har tenkt å benytte dette markedsføring verktøyet.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterHvilke mål er det epostmarkedsføring programmet skal nå? Løse kommunikasjonsoppgaver, nå markedsmål eller hva?
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterSett deg et mål. Velg deretter hvem du ønsker å nå, få tak i deres adresse, før du sender dem skreddersydde budskap som du følger opp.
Lesetid (240 ord/min): 14 minutterRåd og tips for hvordan du skal gå frem for å bygge opp en lovelig epostliste til ditt nyhetsbrev og epostkampanjer
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterSett inn et påmeldingskjema til ditt nyhetsbrev i nettsidene dine. Her finner du rådene du trenger i denne sammenheng.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterMed innholdstrategi menes en strategi som forteller hva nyhetbrevene skal inneholde og hvordan innholdet skal legges opp.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn gjennomgang av hvordan du kan få ditt e-postmarkedsføringprogram til å gå omtrent på autopilot hvor du ikke trenger å gjøre noe
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterRåd og tips om hvordan du bør formulere emne feltet i nyhetsbrevet for å oppnå høyest mulig “open rate”.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterGjør det til en regel at du alltid lager deg en kreativ strategi før du begynner å skrive teksten til et nyhetsbrev eller i det hele tatt begynner å tenke på dett
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterDu kan skrive et selgende nyhetsbrev uten å ha den helt store ideen. Ofte rekker det å finne den beste måten å angripe problemet på.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterOverskriften skal vekke interessen, men det er brødteksten som må overbevise leseren. Den skal fortelle grunnen til at de skal kjøpe dette.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterDen vaneliste feilen folk gjør er å bruke et registrert “spam” ord i sine nyhetsbrev og epostkampanjer.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterI denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan du skal utforme dine nyhetsbrev, og komme med noen praktiske råd og erfaringer som har vist seg virkningsfulle.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterIkke send ut for ofte, men pass også på at det heller ikke går for lang tid mellom hver utsendelse.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHvilket epost format bør du velge for nyhetsbrevene dine for å være sikker på å komme frem og at mottakeren kan lese det?
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHvilken dag skal du sende ut dine nyhetsbrev? Hvilken dag har størst sjanse for at mottakere åpner og leser dine nyhetsbrev og kampanjer?
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterHvilken avsenderadresse bør du velge for å være sikker på at epostmeldingen kommer frem og at mottakeren leser meldingen din?
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHvordan autentiserer og identifiserer mailserverne eposten du sender, og hva må du huske på for å ikke bli blokkert av deres anti-spamfilter?
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterSelv om disse sporingsfunksjonene er ekstremt nyttige og hjelpsomme for alle som jobber med epostmarkedføring, så anbefaler Gmail, Yahoo og Outlook at du IKKE bruker dem.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterAll massedistribuert epost MÅ inneholde en avmeldingslink som mottakerne kan klikke på for å melde seg av nyhetsbrevet
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn gjennomgang av hvilke lover og regler for utsendelse av massedistribuert epostmeldinger og nyhetsbrev, med referanser til lovvverket.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn kort gjennomgang av de vanligste grunnene til at dine kampanjer og nyhetsbrev kan bli sperret på grunn av klager.
Lesetid (240 ord/min): 12 minutterLær hvordan du unngår å bli blokkert av spam filtrene til mottakerne av dine e-post kampanjer og nyhetsbrev.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterSend ikke ut så mange epostmeldinger samtidig at du blir blokkert på grunn av volumet. Her finner du rådene du må tenke på før du sender ut
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterHvordan skal epostmarkedsføringen implementeres i organisasjonen og med bedriftens eksisterende markeds- og kommunikasjonsp
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterHvordan skal du kontrollere at målene blir nådd? Og viktigere: Hvordan skal de ulike delene av planen evalueres? Når, hvordan og av hvem?
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn gjennomgang av de viktigste grunnene til at folk melder seg av en nyhetsbrev liste.