Domene og webhotell fra OnNet.no

Hvilket behov er det for rekruttering og opplæring av medarbeiderne i en endringsprosess?

Opplæring

De fleste endringer krever en eller annen form for opplæring for å gjøre medarbeiderne istand til å mestre sine nye arbeidsoppgaver, men dette er en regel med noen få unntak.

Hvis nye arbeidsoppgaver som følger av endrings- og omstillingsprosessen ikke avviker for mye fra tidligere arbeidsoppgaver, eller hvis medarbeidere har potensial for å bruke den nye fremgangsmåten uten opplæring, er det være tilstrekkelig å kun iverksette motivasjonstiltak uten bruk av opplæring. Det vil si bonusordninger, salgsmål osv.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.