Domene og webhotell fra OnNet.no

Et godt kommunikasjonsklima er nødvendig for å oppnå en god internkommunikasjon, med en god informasjons- og kunnskapsdeling. Med kommunikasjonsklima menes hvilket atmosfære kommunikasjonen skjer i. Kommunikasjonsklimaet er det usynlige konseptet for hvordan kommunikasjon skjer i et arbeidsmiljø. Hvordan dette kommunikasjonsklimaet er avgjøres i stor grad av bedriftskulturen og internkommunikasjonen i organisasjonen.

Et godt kommunikasjonsklime består av fem faktorer i følge Goldhaber (1993, 65):

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.