soft-analyse

SOFT-analyse (også kalt SWOP- og SWOT-analyse)

Denne artikkelen er del 17 av 20 artikler i om Research fasen

Denne artikkelen er del 2 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 34 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Denne artikkelen er del 38 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterHva er en SOFT-analyse eller SWAP-analyse eller SWOP analyse som nyere markedsføringsteori ofte omtaler denne analysen som? Hvordan gjennomføre en slik analyse, og hva kan jeg bruke den til?

Profilkart

Denne artikkelen er del 3 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 31 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterProfilkartet er et effektivt analyseverktøy for å raskt skaffe seg en oversikt over virksomhetens interne arbeidsbetingelser i form av et visuelt bilde, eller rettere sagt et kart som viser virksomhetens profil (sterke og svake sider).

gap-analyse

SERVQUAL ( Service Quality Model)

Denne artikkelen er del 6 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 32 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEt av de mest benyttet verktøy for å måle oppfattet servicekvalitet. Dette diagnose verktøyet prøver å kartlegge betydningen av opplevelser og forventninger gjennom å ta med både opplevelsen av servicekvaliteten og forventningene til den i vurderingen av servicekvaliteten.

kundeverdianalyse

Kundeverdianalyse

Denne artikkelen er del 13 av 20 artikler i om Research fasen

Denne artikkelen er del 9 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 11 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 33 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 3 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 28 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Lesetid (240 ord/min): 11 minutterAlt kunder legger vekt på før, under og etter kjøp av et produkt eller tjeneste på et psykologisk, sosialt og funksjonelt nivå

Tiltakmatrise (“dyktighet/viktighet” matrisen)

Denne artikkelen er del 10 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 12 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 35 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 29 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterTiltaksmatrisen, også kalt “dyktighet/viktighet” matrisen er et kraftfullt analyseverktøy som bør brukes i forbindelse med analysen av arbeidsbetingelsene, da den viser hvor dyktige organisasjonen er på de områdene som er viktige for kunden – sett i forhold til konkurrentenes prestasjonsnivå.

ABC analyse (kundeanalyse av lønnsomhet)

Denne artikkelen er del 9 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 12 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 11 av 19 artikler i om Salgsplanlegging

Denne artikkelen er del 11 av 27 artikler i om Relasjonsmarkedsføring

Denne artikkelen er del 19 av 26 artikler i om Key Account Management

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterKundeanalysens mål er å skille de interessante kundeemnene fra de uinteressante.

risiko

Risiko og sårbarhetsanalyse (ROS)

Denne artikkelen er del 19 av 36 artikler i om Finansiering

Denne artikkelen er del 3 av 12 artikler i om Risiko- og sårbarhetsanalyser (ROS)

Denne artikkelen er del 15 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 3 av 19 artikler i om Kriseledelse

Denne artikkelen er del 11 av 21 artikler i om HMS og intern kontroll

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterRisiko- og sårbarhetsanalyse (ROS) brukes for å identifisere, vurdere og håndtere risikoer og sårbarheter knyttet til en beslutning.