Kundepleie / Kundeoppfølging program
Etter kjøpet må kunden følges opp gjennom et kundepleie-program. Det vil si at så snart kunden har kjøpt, betalt og fått levert det de har kjøpt, må de følges opp for å sørge for:
- at de forblir fornøyd etter “sannhetens øyeblikk“
- å imøtegå etterkjøprasjonalisering
- å utvikle kunden til å forbli en lojal kunde som kjøper igjen og igjen, og da aller helst mer hver gang fra virksomheten.
For å ivareta denne oppgaven trenger vi et kundeoppfølging-program som bygger på en kundelojalitetstige som har som mål å gjøre alle førstegangskunder om til lønnsomme gjenkjøpere som over tid utvikler seg til å bli ambassadører som anbefaler virksomhetens verditilbud til andre.
I første fase av kundepleieprogrammet er vi opptatt av å kvalitetssikre kundens opplevelse av sluttresultatet. Det vil si hvordan at verditilbudet ble levert: