Domene og webhotell fra OnNet.no

Bildekor

Gratis mobil reklameplakat

Bilene en virksomhet disponerer er en av de rimeligste og viktigste reklame mediene en virksomhet har. I tillegg er denne reklameplassen allerede er betalt!

Den amerikanske forfatteren Van Riel (1995: 72) sier at ett av selskapets kjøretøy alene kan gi 7,9 millioner visuelle inntrykk årlig. Om dette også gjelder Norge skal vi ikke ta opp, men dette indikerer allikevel at et stort antall personer vil se denne hver enkelt av bilene virksomheten disponerer i løpet av et år. Av den grunn er det direkte galskap å ikke utnytte denne gratis reklameplassen på en positiv og identitetsskapende måte. Det vil si som et virkemiddel i virksomhetens merkevarebygging

Spesielt viktig er det å tenke på hvordan virksomheten skal bruke bildekor i sin merkevarestrategi når virksomhetens visuelle profil skal utvikles, slik at det lages klare retningslinjer for bruk av bildekor i stilmanualen som dokumenterer virksomhetens visuelle profil.

Hva er bildekor?

Bildekor er i denne sammenheng:

uniformering av foretakets biler på en identitetskapende måte.

Bildekor er viktig fordi virksomhetens laste-, distribusjons- og varebiler som kjører hele dagen i trafikken i praksis er store mobile reklameplakater som det gjelder å utnytte på en riktig måte for å øke omgivelsenes bevissthet om virksomheten som en merkevare.

Bildekor som kommunikasjonskanal

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.