Oppbygningen av et forretningsmål

Forretningsmål

Denne artikkelen er del 1 av 6 artikler i om Forretningsmål

Denne artikkelen er del 2 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Denne artikkelen er del 14 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterMens forretningsideen, visjonen og misjonen er kvalitative mål virksomheten skal jobbe langsiktig mot, angir forretningsmålet hvilke kvantitative mål som skal nås innen utgangen av planperioden.

forretningstrategi

Forretningsstrategi

Denne artikkelen er del 1 av 20 artikler i om Forretningsstrategi

Denne artikkelen er del 6 av 6 artikler i om Forretningsmål

Denne artikkelen er del 3 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Denne artikkelen er del 15 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterEn strategi som trekker opp kursen og angir hovedaktivitetene som skal benyttes for å nå forretningsmålet. Kartet som viser veien til målet.

systemet i systemanalytisk verdiledelse

Organisasjonssystem

Denne artikkelen er del 5 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 4 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Lesetid (240 ord/min): 14 minutterSummen av alle ressurser, prosesser, aktiviteter, koblinger og samhørighetsforhold i en organisasjon utgjør organisasjonssystemet.

Ressursperspektivet

Denne artikkelen er del 6 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 5 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterRessurs perspektivet er viktig i SV-ledelse fordi ressursene virksomheten har til rådighet avgjør virksomhetens evne til å handle og utfolde seg.

markedssystem

Kundeperspektivet

Denne artikkelen er del 7 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Denne artikkelen er del 1 av 5 artikler i om Kundeperspektivet

Denne artikkelen er del 8 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Lesetid (240 ord/min): 6 minutterTar for seg alt virksomheten gjør for å markedsføre, selge, levere og følge opp leveransen av verditilbudet til sine kunder

supportperspektivet

Supportperspektivet

Denne artikkelen er del 9 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 8 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterTar for seg alt virksomheten foretar seg som ikke er direkte knyttet til den operative kjernen eller markeds enheten.

vekst-laering

Læring og vekstperspektivet

Denne artikkelen er del 10 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 9 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterHvordan lærer virksomheten av sine handlinger og hvordan bruker virksomheten denne lærdommen til å tilpasse seg stadig hurtigere endringer i markedet?

styring

Styring og kontroll av virksomheten

Denne artikkelen er del 11 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 1 av 31 artikler i om Styring og kontroll

Denne artikkelen er del 3 av 26 artikler i om Psykososialt arbeidsmiljø

Denne artikkelen er del 10 av 10 artikler i om Strategisk kjerne

Denne artikkelen er del 9 av 9 artikler i om Driftsfasen til selskapet

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterStyring- og kontroll går ut på hvordan virksomheten bygger opp sine styrings- og kontrollsystemer for å sikre en stabil kurs mot virksomhetens overordnede mål