Domene og webhotell fra OnNet.no

Hva er en salgskanal?

Med salgskanal menes:

Fysiske måter en virksomhet kan selge sine produkter og tjenester på til sine kunder

Disse salgskanalene kan grupperes i:

  • Tradisjonelle salgskanaler (Salgskanler som krever fysiske selgere som gjennomfører salget)
  • Digitale salgskanaler (Salgskanaler som ikke trenger fysiske selgere som selger produktene og tjenestene)

Modellen under gir en grovsortering av hvilke mulige salgskanaler og -salgsorganisasjoner en virksomhet kan velge mellom.

salgsorganisasjon

Tradisjonelle salgskanaler (fysisk salgsorganisasjon)

Tradisjonelle salgskanaler er:

Salgskanaler som krever fysiske selgere som gjennomfører salget

De tradisjonelle salgskanalene kan grupperes i fire mindre underkanaler:

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.