Domene og webhotell fra OnNet.no

Pris er mer enn produktet eller tjenestens basisprisene. Et viktig virkemiddel i prispolitikken er rabatter.

Hva er en rabatt?

Med rabatter menes:

Prisavslag, som regel uttrykkes i prosent av salgsprisen

Rabatten gis til ulike kundegrupper etter ulike regler. Dessuten er det lettere å endre på rabattene enn på selve prisen.

Rabattformer

De vanligste formene for rabatt er:

  • Kvantumsrabatt
  • Kontantrabatt
  • Årsbatt
  • Funksjons/forhandlerrabatt
  • Maktrabatt
  • Sesongrabatt
  • Introduksjonsrabatt

Kvantumsrabatt

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.