Domene og webhotell fra OnNet.no

Pris logikken må normalt endres når produktet er en del av en produktmiks. Når prisen brukes som et virkemiddel i en produktmiks er målet med pristaktikken å maksimere profitten på den totale blandingen. Prising er vanskelig fordi de ulike produktene har ulike etterspørsels- og kostnadsinterrelasjoner og er underlagt ulike grader av konkurranse.

Vi kan skille mellom seks situasjoner som involverer pris for produktblanding:

  1. produktlinjeprising
  2. valgfri prisfastsetting
  3. prisfastsetting for fangeprodukt
  4. todelt prissetting
  5. biproduktpriser
  6. produktbinding

Produktlinjepris

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.