Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

Salgsfremmende tiltak
Photo by Artem Beliaikin

Sales promotion er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix på lik linje med reklame og andre kommunikasjonskanaler, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver i virksomhetens kommunikasjonsplan.

Et annet ord for sales promotion er salgsfremmede tiltak, som både omfatter personlig og upersonlige tiltak. De blir gjerne  gjennomført av produsentene for å støtte opp om mellomleddets arbeid for hans produkter og tjenester. Tiltakene kan sies å være en støttefunksjon for produsentens produkter.

Eksempler på Sales Promotion (SP) – tiltak er:

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.