Domene og webhotell fra OnNet.no

MålMulighetene som blir avdekket i ABC-analysen, regnskapanalysen og kunde- og behovsanalysen danner grunnlaget for målene vi setter for denne nøkkelkunden.

Ettersom formålet er å skape høyest mulig “Life Time Value” og varige relasjoner må målene vi utvikler for nøkkelkundene strekke seg over tre tidsperspektiv:

  • Strategisk mål – et langsiktig mål for nøkkelkunden. Strekker seg 3-5 år frem i tid
  • Taktiske mål – mellomlange mål for nøkkelkunden. Strekker seg 1-2 år frem i tid
  • Operative mål – salgsmål for det kommende året.

Dernest må vi sørge for at målene vi setter oss oppfyller kravene til et SMART mål. Det vil si at målene må være:

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.