Domene og webhotell fra OnNet.no

Strategisk klaff vil si:

I hvor godt bedriftenes strategier og ressursbeholdninger passer sammen.

Jo bedre disse passer sammen, desto høyere klaff. I bedriftsoppkjøp kan den strategiske klaffen beregnes ved å vurdere hvor godt organisasjonene som slås sammen, styrker eller utfyller hverandres strategi når det gjelder hvilken bransje man er i, type marked man opererer innenfor eller hva slags intellektuell kapital organisasjonen besitter.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.