![salgstrening-modell](https://estudie.no/wp-content/uploads/salgstrening-modell.gif)
Salgsopplæring og salgstrening
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterMange bedrifter gjennomfører salgskurs og trener sine ansatte til å bli flinkere i jobben sin, men kun en fjerdedel av disse ser faktiske forbedringer i salgsresultatet
I denne artikkelserien går vi gjennom hvilken salgsopplæring nye selgere bør få og hvordan de eksisterende selgerne bør trenes for å maksimere salgsresultatene på kort og lang sikt.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterMange bedrifter gjennomfører salgskurs og trener sine ansatte til å bli flinkere i jobben sin, men kun en fjerdedel av disse ser faktiske forbedringer i salgsresultatet
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSalg først og fremst er et praktisk fag som har lite med medfødte egenskaper å gjøre. Et praktisk fag du ikke kan lære på skolen
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterModellen viser 5 faktorer som er avgjørende for en selgers prestasjoner. De overordnede faktorene er personlige, organisatoriske og miljøbaserte faktorer.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterDen opplæringen vi gir nye selgere for å gjøre dem istand til å selge selskapets verditilbud (produkter og tjenester) til selskapets kunder
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterSelgeren er virksomhetens ansikt utad mot markedet og kundene. Det er derfor avgjørende viktig at de gir potensielle og eksisterende kunder det korrekte førsteinntrykket av virksomheten.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterProduktkunnskap er viktig, da det er umulig å selge noe uten at man har gode kunnskaper om det man selger og markedsføre.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterIkke bare kreves det at selgeren har detaljkunnskap om eget produkt, men selgeren trenger tilsvarende innsikt i markedet, bransjen og alle konkurrerende produkter.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er viderekommende salgsopplæring og trening? En selger blir aldri ferdig utlært. Det er alltid noe de kan lære og trene på for å forbedre sine salgspresentasjoner og -resultater. Dette kaller vi for videregående opplæring og trening. For å sikre at salgsresultatene stadig blir bedre bør salgorganisasjonen ha et definert opplæringsprogram for videreopplæring og trening […]
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterEn gjennomgang av hva som skiller klinten fra hveten, nemlig selgerens kunnskap om bruk av ulike former for salgteknikker i ulike situasjoner for å vinne salget.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterDe fleste organisatoriske psykologer ser på motivasjon som individets valg om å gjøre en oppgave eller utføre en handling, bruke krefter, energi på en oppgave, og fortsette å bruke krefter i en viss tidsperiode
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterSuperselgeren skiller seg ut fra de middelmådige gjennom sin arbeidsmetodikk, prioriteringer og resultatene de klarer å oppnå som et resultat av dette. Skal du lykkes i salg gjelder det å lære av hva superselgerne gjør annerledes enn de middelmådige.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterØnsker du å lære noe nytt, få folk til å høre på deg, prestere bedre enn gjennomsnittet eller bli en “vinnertype” må du starte med å ha troen på deg selv.
eStudie.no
(tidl. Kunnskapssenteret.com)
Etablert: 2001
Hosting: OnNet AS
Et nettsted fra Tropene Co,.Ltd
Nettbaserte kurs
Du kan nå ta våre nettbaserte kurs for å få dokumentasjon på kompetansen du tilegner deg via nettsidene våre.
Bli medlem
Tegn et årsabonnement eller medlemskap til Kr. 198/år og få full tilgang til alle våre artikler og artikkelserier eller e-bøker i PDF-format.
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
nsid | session | This cookie is set by the provider PayPal to enable the PayPal payment service in the website. |
tsrce | 3 days | PayPal sets this cookie to enable the PayPal payment service in the website. |
x-pp-s | session | PayPal sets this cookie to process payments on the site. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
d | 3 months | Quantserve sets this cookie to anonymously track information on how visitors use the website. |
l7_az | 30 minutes | This cookie is necessary for the PayPal login-function on the website. |
swpm_session | session | This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page. |
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
__gads | 1 year 24 days | The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 20 years | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
mc | 1 year 1 month | Quantserve sets the mc cookie to anonymously track user behaviour on the website. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
uuid | 3 months | MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
---|---|---|
CMTS | 3 months | No description |
cocat1 | session | No description |
cscat1 | session | No description |
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK | 20 years | No description available. |
LANG | 9 hours | No description |
sc_f | 5 years | No description available. |