Domene og webhotell fra OnNet.no

Parallelt med brukertestene, eller umiddelbart etter at man har fått positiv respons på de, må det utarbeides en markedsføringstrategi og marketing – mix for det nye produktet. Det hjelper lite å ha utviklet et nytt og “revolusjonerende” produkt hvis det blir presentert og markedsført feil, men det å markedsføre et produkt er ikke lett. Og spesielt er det vanskelig å velge rett strategi og program for et nytt produkt, da man ikke har noe historikk å bygge på.

For å redusere noe av den risiko og usikkerhet som alltid er forbundet med å lansere et nytt produkt, er det påkrevd med markedsundersøkelser hvor alle viktige elementer i introduksjonskampanjen pretestes.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.