Domene og webhotell fra OnNet.no

Hva er passiv målgruppe segmentering?

Passiv målgruppe segmentering er det motsatte av aktiv målgruppe segmentering. Forskjellen mllom aktiv og passiv målgruppe segmentering kan forklares slik:

  1. Aktiv målgruppe segmentering – vi velger hvem ønsker å henvende oss til for så å konsentrere all markedsinnsatsen mot å nå disse personene med våre budskap.
  2. Passiv målgruppe segmentering – vi legger forholdene til rette for å bli funnet, foretrukket og forstått av en bestemt målgruppe. Istedenfor at vi velger hvem vi skal henvende oss til, satser vi på at målgruppen finner oss

Når brukes passiv målgruppe segmentering?

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.