Domene og webhotell fra OnNet.no

Branded content” er en samlebetegnelse for:

sammensmelting mellom reklame og underholdning, og reklame i nye medier.

Det er et kommunikasjonsverktøy som integreres i organisasjonens merkevarestrategi som formål å bli distribuert som underholdning med høy kvalitet og merketilhørighet. Dette er en subtil måte å markedsføre produkter på. (Horrigan, 2009) Herunder finnes også uttrykket branded entertainment, som i hovedsak sikter til sammensmeltingen av reklame og underholdning. Dette handler altså om underholdningsverdien av innholdet.

Eksempel – Filmen “Transformers” (Bay, 2007)

I disse filmene er en bil ved navn Bumblebee en stor del av handlingen. Bilen er av merket Chevrolet Camaro og det er hva man kan kalle Branded Entertaiment. Dette er en rød tråd gjennom alle filmene. Det er en historie bygget opp rundt denne bilen og dens historie utgjør filmens handling.

Underholdningsmarkedsføring

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.