branding

Omdømme (Corporate branding)

Denne artikkelen er del 13 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 1 av 15 artikler i om Omdømme

Denne artikkelen er del 9 av 14 artikler i om Kommunikasjonsplan

Denne artikkelen er del 7 av 7 artikler i om Konkurransevirkemidler

Denne artikkelen er del 19 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 6 av 7 artikler i om Forretninggrunnlaget

Denne artikkelen er del 11 av 21 artikler i om Forretningsplan

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).

Omdømme plattform

Hvordan bygge et godt omdømme?

Denne artikkelen er del 2 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterDet finnes mange modeller som prøver å forklare oss hvordan vi bør gå frem for å skape et godt omdømme.

evoked-set

Evoked set

Denne artikkelen er del 10 av 29 artikler i om Kjøpsprosessen

Denne artikkelen er del 4 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterTeorien omkring EVOKED SET bygger i står grad på gestalt -teoriene som går ut på at mennesket er et helhetlig tenkende individ.

Balmers ACID-test

Denne artikkelen er del 6 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterACID-testen ble først utviklet i 1999 og ble skapt for å identifisere svakheter ved virksomhetens nåværende identitetsstrategier og ledelse for å prioritere hvilke identitetsendringer som må til

ads

Omdømmestrategi

Denne artikkelen er del 7 av 15 artikler i om Omdømme

Denne artikkelen er del 19 av 36 artikler i om Markedsplan

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterVirksomhetens omdømme er en betegnelse for virksomhetens image, profil, rykte og posisjon i målgruppens bevissthet og avgjør suksessen av følgende årsaker

corporate-branding

Aakers elements of a corporate brand

Denne artikkelen er del 8 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterAakers elementer knyttet til et corporate brand er følgende elementer som må settes sammen på en unik måte for å skape et verdifullt omdømme

omdomme

Omdømme stjernen

Denne artikkelen er del 9 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEn gjennomgang av hva omdømme stjernen er og hvordan du bruker den i omdømmebyggingen.

Synlighet og omdømme

Denne artikkelen er del 10 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterFor å få et omdømme må virksomheten være synlig med sitt kjernebudskap der kundene befinner seg.

volvo

Annerledesstrategi og omdømme

Denne artikkelen er del 11 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterBeskyttet innhold! For å lese denne og våre øvrige sider må du tegne et årsabonnement og være logget inn. Hvorfor tegn et abonnement: Som abonnent eller medlem får du tilgang til alt innholdet du finner på sidene våre, og skulle sidene våre ikke leve opp til forventningene dine har vi en “Pengene tilbake garanti” du […]

ekte

Ektehet og omdømme

Denne artikkelen er del 12 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterEkthet viser til et selskaps ekthet. Kommunikasjon og handling i alt virksomheten gjør må samsvare med selskapets løfter.

Åpenhet (transparent) og omdømme

Denne artikkelen er del 13 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterBegrepet åpen eller transparent viser til at virksomheten kommunikasjon må ”være gjennomsiktig”.

Omdømmeplattform

Konsistent og omdømme

Denne artikkelen er del 14 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterKonsistent viser til at virksomhetens kommunikasjon må ”være konsekvent” og ikke vingle. Det må være samsvar mellom hva de er, gjør og sier.

reptrak

RepTrak

Denne artikkelen er del 15 av 15 artikler i om Omdømme

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterRepTrak måler både bedriftens overordnede omdømme og dybden av bedriftens omdømme. Ved å kunne gå i dybden, vil man kunne gi en innsikt i hvordan bedriften skaper sitt omdømme blant interessentene.