
Omdømme (Corporate branding)
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).
Hvorfor er omdømme så viktig for enhver markedsfører, hva skaper omdømme og hvordan legge opp en omdømme strategi som er istand til å gi virksomheten det ønskede omdømme? I denne artikkelserien prøver vi å gi deg svarene på dette. Artikkelserien bør leses sammen med artikkelserien om merkevarebygging for å gi fult utbytte.
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterOmdømme er den oppfatning folk har til et merke, eller rettere sagt hvilke assosiasjoner de har til en merkevare (bedrift).
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterDet finnes mange modeller som prøver å forklare oss hvordan vi bør gå frem for å skape et godt omdømme.
Lesetid (240 ord/min): 5 minuttern pakke bestående av funksjonelle, økonomiske og sosio-psykologiske fordeler som oppnås ved å være ansatt i en bestemt virksomhet
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterTeorien omkring EVOKED SET bygger i står grad på gestalt -teoriene som går ut på at mennesket er et helhetlig tenkende individ.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterPersuasion knowledge er forbrukers kapasitet til å lære om overtalelse over tid, inkl. hvordan håndterer egne psykologiske aktiviteter
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterACID-testen ble først utviklet i 1999 og ble skapt for å identifisere svakheter ved virksomhetens nåværende identitetsstrategier og ledelse for å prioritere hvilke identitetsendringer som må til
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterVirksomhetens omdømme er en betegnelse for virksomhetens image, profil, rykte og posisjon i målgruppens bevissthet og avgjør suksessen av følgende årsaker
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterAakers elementer knyttet til et corporate brand er følgende elementer som må settes sammen på en unik måte for å skape et verdifullt omdømme
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEn gjennomgang av hva omdømme stjernen er og hvordan du bruker den i omdømmebyggingen.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterFor å få et omdømme må virksomheten være synlig med sitt kjernebudskap der kundene befinner seg.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterBeskyttet innhold! For å lese denne og våre øvrige sider må du tegne et årsabonnement og være logget inn. Hvorfor tegn et abonnement: Som abonnent eller medlem får du tilgang til alt innholdet du finner på sidene våre, og skulle sidene våre ikke leve opp til forventningene dine har vi en “Pengene tilbake garanti” du […]
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterEkthet viser til et selskaps ekthet. Kommunikasjon og handling i alt virksomheten gjør må samsvare med selskapets løfter.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterBegrepet åpen eller transparent viser til at virksomheten kommunikasjon må ”være gjennomsiktig”.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterKonsistent viser til at virksomhetens kommunikasjon må ”være konsekvent” og ikke vingle. Det må være samsvar mellom hva de er, gjør og sier.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterRepTrak måler både bedriftens overordnede omdømme og dybden av bedriftens omdømme. Ved å kunne gå i dybden, vil man kunne gi en innsikt i hvordan bedriften skaper sitt omdømme blant interessentene.