Hjem 2019
Arkiver
Omdømme (Corporate branding)
Det er viktig med et godt omdømme. Et godt omdømme er verdifullt, sjeldent og kan ikke imiteres, derfor kan et godt omdømme sees på som et konkurransefortrinn.
Internt omdømme (”employer branding”)
n pakke bestående av funksjonelle, økonomiske og sosio-psykologiske fordeler som oppnås ved å være ansatt i en bestemt virksomhet
Evoked set
Teorien omkring EVOKED SET bygger i står grad på gestalt -teoriene som går ut på at mennesket er et helhetlig tenkende individ.
Persuasion Knowledge Model
Beskriver hvordan mennesker utvikler en generell kunnskap om overtalelse, og hvordan forbrukere bruker denne kunnskapen for å tolke, evaluere og svare på et overtalelsesforsøk.
Balmers ACID-test
ACID-testen ble først utviklet i 1999 og ble skapt for å identifisere svakheter ved virksomhetens nåværende identitetsstrategier og ledelse for å prioritere hvilke identitetsendringer som må til
Omdømmestrategi
Virksomhetens omdømme er en betegnelse for virksomhetens image, profil, rykte og posisjon i målgruppens bevissthet og avgjør suksessen av følgende årsaker
Aakers elements of a corporate brand
Aakers elementer knyttet til et corporate brand er følgende elementer som må settes sammen på en unik måte for å skape et verdifullt omdømme
Omdømme stjernen
En gjennomgang av hva omdømme stjernen er og hvordan du bruker den i omdømmebyggingen.
Synlighet og omdømme
For å få et omdømme må virksomheten være synlig med sitt kjernebudskap der kundene befinner seg.
Annerledesstrategi og omdømme
Begrepet annerledes (distinkthet) refererer her til ”å vær særegen”, og viser til selskaper som skiller seg fra sine konkurrenter gjennom noen bestemte trekk.
Enten man studerer en...
Ektehet og omdømme
Ekthet viser til et selskaps ekthet. Kommunikasjon og handling i alt virksomheten gjør må samsvare med selskapets løfter.
Åpenhet (transparent) og omdømme
Begrepet åpen eller transparent viser til at virksomheten kommunikasjon må ”være gjennomsiktig”.
Konsistent og omdømme
Konsistent viser til at virksomhetens kommunikasjon må ”være konsekvent” og ikke vingle. Det må være samsvar mellom hva de er, gjør og sier.
RepTrak
RepTrak måler både bedriftens overordnede omdømme og dybden av bedriftens omdømme. Ved å kunne gå i dybden, vil man kunne gi en innsikt i hvordan bedriften skaper sitt omdømme blant interessentene.