indirekte-direkte distibusjon

Distribusjon

Denne artikkelen er del 1 av 12 artikler i om Distribusjon

Denne artikkelen er del 3 av 7 artikler i om Konkurransevirkemidler

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterDistribusjon er alle aktiviteter en bedrift setter i verk for å utforme og påvirke varestrømmen fra produsent til den endelige bruker.

kjedesamarbeid

Kjedesamarbeid

Denne artikkelen er del 3 av 12 artikler i om Distribusjon

Denne artikkelen er del 1 av 12 artikler i om Kjedesamarbeid

Denne artikkelen er del 5 av 34 artikler i om Forretningsmodell

Denne artikkelen er del 13 av 20 artikler i om Forretningsstrategi

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterSamarbeid skjer både horisontalt og vertikalt for å oppnå stordriftsfordeler. Vi ser her på de vanligste kjedeformene og fordelene.

Distribusjon

Distribusjonsstrategi

Denne artikkelen er del 7 av 12 artikler i om Distribusjon

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterDistribusjonsstrategi er en langsiktig plan som angir den mest effektive måten å få levert et produkt fra en produsent til en sluttbruker på.

hylleplassering

Hylleplassering

Denne artikkelen er del 10 av 12 artikler i om Distribusjon

Lesetid (240 ord/min): 16 minutterHylleplassering viser til hvordan produktets plassering i butikkhyllen og reoler kan maksimere salg og kundetilfredshet for en leverandør.

skyv-trekk prinsippet

Skyve og trekk prinsippet (Push vs. pull strategi)

Denne artikkelen er del 17 av 12 artikler i om Distribusjon

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterMarkedshorisontal og kundehorisontal linje Når vi snakker om salg- og distribusjon kan vi velge om vi ønsker å følge en markedshorisontal eller en kundehorisontal linje, også kalt trekkprinsippet og skyvprinsippet, for å skape etterspørsel etter vårt produkt. Prinsippene for markeds-horisontalt og kundehorisontale linjer er: Trekkprinsippet (Markedhorisontal linje)

omnikanal

Omnikanal

Denne artikkelen er del 19 av 12 artikler i om Distribusjon

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterOmnikanal er en strategi som integrerer alle tilgjengelige kanaler for å skape en helhetlig, sømløs og konsistent kundeopplevelse.