Domene og webhotell fra OnNet.no

omnikanal
Photo by freestocks

Hva er omnikanal ?

Omnikanal, eller omnichannel på engelsk, er en strategi som integrerer alle tilgjengelige kanaler for å skape en sømløs og konsistent kundeopplevelse på tvers av både digitale og fysiske plattformer. En omnikanal strategi prøver å integrere såvel distribusjons-, salgs- og kommunikasjonskanalen til en helhetlig opplevelseskanal. Dette inkluderer:

  • Nettbutikk: Kunden kan handle på selskapets nettside.
  • Mobilapp: Kunden kan handle eller få informasjon gjennom selskapets mobilapplikasjon.
  • Fysiske butikker: Kunden kan handle i selskapets fysiske butikker.
  • Sosiale medier: Kunden kan samhandle med selskapet gjennom sosiale medier.
  • Telefon og e-post: Kunden kan kontakte kundeservice via telefon eller e-post.
  • Andre digitale kanaler: Dette kan inkludere chatbots, virtuelle assistenter og andre teknologier.

Omnikanal strategi

En effektiv omnikanal strategi involverer flere viktige elementer:

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.