Domene og webhotell fra OnNet.no

Alle media-kanaler har sin sterke og svake sider. Slik er det også med et nettsted. For at nettsted strategien skal bli suksessfull må vi legge vekt på å utnytte nettstedets egenart, og bruke nettstedet kun som et av mange konkurransevirkemidler i virksomhetens markedsførings miks.

Dårlig egnet til å finne leads

Siden et nettsted er noe som kommer opp på kundens skjerm først når de har skrevet inn nettstedets domenenavn eller klikket på en link som fører til nettstedet er nettsider dårlig egnet til å finne nye leads til virksomheten.

For å finne nye leads som vi kan utvikle til prospekt og førstegangskunder, og senere til lojale gjenkjøpere som anbefaler nettstedet til andre, må vi dermed bruke andre medie-kanaler for å trekke til oss potensielle kunders oppmerksomhet og interesse på. 

Tradisjonelle kanaler skal skaffe oppmerksomheten og interessen

For å gjøre dette må vi benytte oss av de tradisjonelle reklamekanalene eller benytte oss av bannerannonsering og annonsering i sosiale medier. Problemet med de tradisjonelle reklamemediene, f.eks. annonser, radio- og tv-reklame, er at de gir oss små muligheter til å gi nok utdypende informasjon til at kundene får dekket sitt informasjonsbehov før de treffer en beslutning om kjøp. De vil derfor trenge tilleggsinformasjon for å dekke dekke dette informasjonsbehovet etter at de har blitt oppmerksomme på virksomhetens kjernebudskap, og det er her nettstedet kommer inn i bilde.

Nettstedet skal dekke informasjonsbehovet og utløse kjøpet

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.