
Markedskommunikasjon
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterMarkedskommunikasjon er enhver form for kommunikasjon mellom en virksomhet (bedrift, organisasjon) og et marked (kundene).
Hva er markedskommunikasjon, hvilke former for markedskommunikasjon finnes og hvordan bruke markedskommunikasjon som et konkurransevirkemiddel?
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterMarkedskommunikasjon er enhver form for kommunikasjon mellom en virksomhet (bedrift, organisasjon) og et marked (kundene).
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKommunikasjonsvirkemidler refererer til de ulike metodene og verktøyene som brukes for å formidle budskapet til en målgruppe.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterTelemarketing er planlagt, styrt og kontrollert bruk av telefonen til å markedsføre et produkt eller en tjeneste, enten som frittstående mediekanal eller i kombinasjon med andre media, rettet mot klart definerte målgrupper
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEmballasje skal ikke først og fremst være pen, men en effektiv salgs- og informasjonplakat. Emballasjen har mange funksjoner.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterTrade promotion er markedsføringsaktiviteter produsenter gir til mellomleddet for å stimulere etterspørselen etter deres produkter eller tjenester
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterSalgsfremmede tiltak omfatter både personlig og upersonlige tiltak. Tiltakene blir ofte gjennomført av produsenten for stimulere salget.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterInformasjon og samfunnskontakt går i praksis ut på ha en løpende kontakt med presse, interesseorganisasjoner og publikum generelt.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterReklame er kommersielle budskap som er betalt av en avsender for å fremme salg av varer og tjenester til en definert målgruppe.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSponsing er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEventmarkedsføring er en strategi hvor bedrifter bruker arrangementer for å promotere sine produkter, tjenester eller merkevare.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterProduktplassering vil si at merkevarer og produkter integreres direkte inn i innholdet til filmer, TV-serier, videospill, musikkvideoer o.l.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterDigital markedsføring er alle markedstiltak en aktør foretar seg for å nå en målgruppe ved bruk av digitale kanaler.