Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Markedsmål

Ett overordnet markedsmål er som allerede påpekt et alt for generelt mål til at det kan brukes i operativ markedsføring. Det overordnede markedsmålet må derfor brytes ned i flere mindre del-mål som tar for seg ulike delene av markedsføringens måloppnåelse.

Det finnes flere teorier om hvordan dette bør gjøres, men tar vi utgangspunkt i planleggingsmodellen til Systemanalytisk Verdiledelse bør vi starte med å sette opp tre overordnede mål for markedsføringen.

Overordnet markedsmål (resultatmål)

Det overordnede markedsmålet består av tre del-mål som alle er såkalte “resultatmål“. Det vil si:

“mål som forteller hvilke målbare, kvantitative målsetninger som skal nås”

Disse tre del-målene er:

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.