Domene og webhotell fra OnNet.no

I enhver organisasjon vil det finnes en rekke interne interessegrupper som har makt og innflytelse. F.eks. fagforeninger, bedriftsforsamlingen, styret, divisjoner, avdelinger, arbeidsgrupper, uoffisielle grupper, mellomledere o.l.

Med interne interessegrupper menes:

“Interne interessenter som har interesse av å påvirke virksomhetens eksistens og utvikling”

Alle har interesser som de ønsker å forsvare mot forandringer og tiltak som ikke gavner deres interesser og behov. Motstand fra disse gruppene kan stanse ethvert prosjekt og prosess. Av den grunn er det viktig å inkludere massemedia i en situasjonsanalyse av markedssystemet før en strategisk beslutning treffes.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.