Hjem 2019
Arkiver
Kostnad- og inntektsanalyse – en metode for å måle nettstedets lønnsomhet
Analyse av hvilke kostnader og inntekter nettstedet har gitt direkte, og indirekte gjennom kostnadsreduksjoner i verdiskapningprosessen eller økt salg og omsetning i andre kanaler
Kostnadsbesparelser – en metode for å måle nettstedets lønnsomhet
Utgangspunktet er besparelser som skapes andre steder i organisasjonen. En variant av alternativkost metoden.
Alternativkostnad – en metode for å beregne lønnsomhet
Å beregne verdi utfra alternativkost betyr å kalkulere hva vil det koste å gjøre den samme oppgaven på en annen måte.
ROI | Return On Investment (avkastning på investering)
ROI er en av de mest brukte metodene lønnsomhetsmålene for å måle lønnsomheten av en investering på.
SEO : Konvertering – >> avgjør nettstedets lønnsomhet
En konvertering er en "ønsket handling" en bruker/besøkende gjør og som er av forretningsmessig verdi for virksomheten.
Verdien av brukervennlighet – en metode for å måle nettstedets lønnsomhet
Lønnsomheten til et nettsted kan også måles etter hvor brukervennlig den er. Dette kan gjøres slik.
Verdien av et nettsted ved salg
En gjennomgang av hvordan man kan sette verdi på et nettsted i forbindelse med salg.