Domene og webhotell fra OnNet.no

Overskriften skal vekke interessen, men det er brødteksten som må overbevise leseren. Brødteksten formål er å fortelle grunnen til at de skal kjøpe produktet eller tjenesten. Det er m.a.o. brødteksten som skal selge varen – ikke overskriften. Start med å sette opp en disposisjon. Det holder orden på tankene og skrivingen blir lettere.

Undertittel:

En undertittel på to linjer mellom overskriften og brødteksten øker lesernes appetitt på teksten som venter.

Første avsnitt:

Begynn teksten med uthevet forbokstav, det øker oppmerksomheten. Begrens første avsnitt til max. 11 ord. Den første setningen skal ikke være et allment utsagn om produktet eller en almen beskrivelse av produktet eller dets fordeler. Teksten får oppmerksomhet ved å love en spesiell fordel leseren kommer til å få gjennom å bruke produktet allerede i den første setning. Innledning inneholder en fordelsfaktor som du beskriver. Første avsnitt og aller helst første setning har DU-appell.

Generelle råd:

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.