Domene og webhotell fra OnNet.no

Det finnes mange modeller som prøver å forklare oss hvordan vi bør gå frem for å skape et godt omdømme. En enkel og praktisk modell er modellen som Nils M. Apeland (2010) beskriver i boken ”Det Gode Selskap Omdømmebygging i Praksis”. En modell som viser til hvordan en omdømmeutviklingsprosses bør se ut:

  • Fase 1: Omdømmeanalyse
  • Fase 2: Refleksjon
  • Fase 3: Omdømmeplattform
  • Fase 4: Forankring
  • Fase 5: Justering
  • Fase 6: Gjennomføring

Før vi starter en slik prosess er det viktig at virksomheten på forhånd har etablert en tverrfaglig gruppe i organisasjonen som skal lede arbeidet med å bygge et ønsket omdømme. Dette er viktig for å skape et eierskap til omdømme i organisasjonen.

Omdømmeanalyse

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.