Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 7 av 14 artikler om Big Data

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter

Under finner du en svært forenklet presentasjon av verdikjeden for Big Data. Det vil si prosessen fra innsamling av data til lagring, aggregering og analyse. Formålet med fremstillingen er å gi et overblikk over de ulike trinnene i analyseprosessen og hvordan ulike aktører er involvert på ulike punkter i verdikjeden.

big data - verdikjede

I de påfølgende artiklene vil vi gå igjennom de ulike stegene i denne verdikjeden. Klikk på neste post i denne artikkelserien for å gå til trinn 1 i denne verdikjeden.

 

Du leser nå artikkelserien: Big Data

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Hvordan brukes Big Data idag?Big Data verdikjeden -> Innsamling av data >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Big Data – kilde til innovasjon og konkurransefortrinn
  • Kilder til Big Data
  • Egenskaper ved Big Data
  • Hvordan utnytte Big Data?
  • Data mining gir nye muligheter
  • Hvordan brukes Big Data idag?
  • Verdikjeden til Big Data
  • Big Data verdikjeden -> Innsamling av data
  • Big Data verdikjeden -> Lagring og aggregering
  • Big Data verdikjeden -> Analyse
  • Big Data verdikjeden -> Brukere og bruksområder
  • Big Data – personvernprinsipper under press
  • Big Data og sikkerhet
  • Big Data plan
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.