Artikkelserier knyttet til fagområdet markedsføring. Artikkelseriene kan du lese som en lærebok, hvor neste artikkel bygger videre på den forrige og hvor du finner en innholdsfortegnelse i bunnen av hver artikkel. Klikk på den artikkelserien du ønsker å lese.
Markedsføring
Viral markedsføringEn artikkelserie om hva viral markedsføring er og hvordan du går frem for å få suksess med viral markedsføring og hvordan du implementerer viral markedsføring med resten av markedsplanen. Antall artikler: 28 artikler |
Visuell profilEn artikkelserie som tar for seg hvordan du gå frem for å velge og skape ønsket visuell profil for en virksomhet. Inkl. en gjennomgang av hva du må huske på underveis – steg for steg. Antall artikler: 15 artikler |
Globalisering / internasjonaliseringI denne artikkelserien går vi igjennom hva globalisering og internasjonalisering er og hva det er viktig å tenke på når virksomheten skal ta skrittet ut på nye internasjonale markeder. Antall artikler: 14 artikler |
Digital markedsføring >> SEOEn artikkelserie som tar for seg alt du trenger å vite om søkemotoroptimalisering. En effektiv form for “gratis markedsføring” siden Google står for omtrent 90% av trafikken på nettet. Antall artikler: 40 artikler |
Digital markedsføring >> E-postmarkedsføringHva er e-postmarkedføring og hvordan gå frem for å bruke e-postmarkedføring som ett effektivt virkemiddel? Antall artikler: 37 artikler |
EventmarkedsføringHva er eventmarkedsføring og hvordan bruke eventmarkedsføring på en effektiv måte. I denne artikkelserien finner du svar på alt du måtte lure på om eventmarkedsføring og bruken av denne form for markedsføring. Antall artikler: 1 artikler |
SponsingEn artikkelserie som tar for seg bruk av sponsing i markedsføringssammenheng. Antall artikler: 4 artikler |
Sosiale medierEn artikkelserie som tar for seg bruken av sosiale medier og som prøver å gi deg svar på alle spørsmål du måtte ha omkring sosiale medier og sosial markedsføring. Antall artikler: 25 artikler |
Direkte markedsføringHva er direkte markedsføring og hvordan bruke denne markedsføringsformen på en effektiv måte? Antall artikler: 5 artikler |
KonkurrentArtikler som går igjennom konkurrentbegrepet, forklarer hvordan du gjennomfører en konkurranse- og konkurrentanalyse for å velge en korrekt konkurrentstrategi. Antall artikler: 16 artikler |
TelemarketingEn artikkelserie som tar for seg telemarketing og hvordan du bruker denne markedsføringteknikken med suksess. Ikke bare myntet på telefonselgere men alle som bruker telefonen aktivt i kommunikasjonen. Antall artikler: 7 artikler |
MarkedsplanleggingEn gjennomgang av hvorfor markedsplanlegging er viktig og hvordan du bør gå frem for å få suksess med din markedsplanlegging. Antall artikler: 19 artikler |
Organisering av markedsføring funksjonenEn gjennomgang av hvordan vi bør gå frem for å organisere markedsføring funksjonen og salgsapparatet for å få en mest mulig effektiv markeds- og salgsorganisasjon. Antall artikler: 6 artikler |
KommunikasjonsvirkemidlerHva er et kommunikasjonsvirkemiddel, hvilke finnes og hvordan bruke dem for å løse kommunikasjonsoppgaver? Antall artikler: 23 artikler |
KonkurransefortrinnHva er et konkurransefortrinn, hvorfor er dem viktige og hvordan gå frem for å skape dem? I denne artikkelserien finner du svarene. Antall artikler: 20 artikler |
MålgruppeHvordan gå frem for å velge korrekt målgruppe for virksomheten og virksomhetens verditilbud? I denne artikkelserien går vi igjennom dette spørsmålet. Antall artikler: 18 artikler |
LeverandørvalgHvordan gå frem for å velge rett leverandør, hvor mange leverandører trenger virksomheten og hvordan legge opp forsyningsledelsen? I denne artikkelserien finner du svarene. Antall artikler: 6 artikler |
ServicescapeEn gjennomgang av servicescape modellen som forklarer hvilke virkninger det fysiske miljøet til en serviceorganisasjon har på kundenes atferd, f.eks. om de kjøper en tjeneste eller ikke. Modellen er idag den dominerende rammen for å studere og evaluere det fysiske miljøet en serviceorganisasjon befinner seg i. Antall artikler: 20 artikler |
Digital markedsføringEn gjennomgang av hva digital markedsføring er og hvordan vi benytter digital markedsføring på en effektiv måte. Antall artikler: 14 artikler |
ProduktledelseI denne artikkelsamlingen går vi igjennom hvordan du skal bruke produkt som konkurransevirkemiddel i virksomhetens markedstrategi og markedsføringsmiks. Antall artikler: 23 artikler |
KundeperspektivetEn gjennomgang av moderne markedsføring, sett ut i fra ett helhetlig perspektiv, hvor alt virksomheten er, gjør og sier må stemme overens for å få ønsket effekt. Antall artikler: 5 artikler |
Digital markedsføring >> E-handelHva er e-handel, hvordan utvikle en egen nettbutikk og hvordan bruke netthandel som ett effektivt virkemiddel? Antall artikler: 39 artikler |
KjøpsprosessenHva er en kjøpsprosess, hva består kjøpsprosessen av og hvordan kan du påvirke denne kjøpsprosessen slik at den ender opp med at kunden kjøper ditt produkt. I denne artikkelserien finner du svarene. Antall artikler: 29 artikler |
Grunnleggende markedsføringEtter å ha lest artikkelserien vil du vite hva markedsføring er, hvilke markedsføringteknikker som finnes og hvordan du skal gå frem for å lykkes med markedsføringen av noe. Antall artikler: 27 artikler |
RelasjonsmarkedsføringI denne artikkelserien går vi igjennom hva relasjonsmarkedsføring er og hvordan denne markedsføringsteknikken skal brukes for å lykkes med å skape varige, lønnsomme relasjoner til kundene og de andre delene av omgivelsene virksomheten er avhengig av for å leve og vokse. Antall artikler: 27 artikler |
OmdømmeHvorfor er omdømme så viktig for enhver markedsfører, hva skaper omdømme og hvordan legge opp en omdømme strategi som er istand til å gi virksomheten det ønskede omdømme? I denne artikkelserien prøver vi å gi deg svarene på dette. Artikkelserien bør leses sammen med artikkelserien om merkevarebygging for å gi fult utbytte. Antall artikler: 15 artikler |
MerkevarebyggingHva er merkevarebygging og hvordan gå frem for å bygge en sterk merkevare? I denne artikkelserien går vi igjennom disse kritiske spørsmålene. Antall artikler: 41 artikler |
MarkedsplanHva er en markedsplan, hvilken funksjon har markedsplanen, hva inngår i den og hvordan gå frem for å lage en markedsplan for virksomheten. Antall artikler: 36 artikler |
Digital markedsføring >> Eget nettstedHvordan gå frem for å utvikle et eget nettsted som løser virksomhetens kommunikasjonsoppgaver? Antall artikler: 35 artikler |
Moral & etikkHva er moral og etikk, hva er forskjellen, hvilke typer moral og etikk finnes? I denne artikkelserien finner du svarene på disse filosofiske spørsmålene. Antall artikler: 30 artikler |
Service og serviceledelseEn artikkelserie som tar for seg service som konkurransevirkemiddel, og hvordan vi bør gå frem for å bygge en serviceorganisasjon ved hjelp av serviceledelse. Antall artikler: 48 artikler |
Arbeidsbetingelser og markedssystemetEn gjennomgang av hva et markedssystem er og hvilke arbeidsbetingelser som kan tenkes å kunne påvirke organisasjonens eksistens og videre vekst. Antall artikler: 34 artikler |
DistribusjonHva er distribusjon, hvilke distribusjonsformer finnes, hva bør vi tenke på når vi skal velge distribusjonstrategi og distribusjonpartnere? Antall artikler: 12 artikler |
PrisHvordan bruke pris som et konkurransevirkemiddel, hvordan beregne korrekt pris på en vare og velge korrekt prispolitikk? I denne artikkelserien prøver vi å gi deg svar på alt du måtte lure på omkring pris generelt. Antall artikler: 32 artikler |
MarkederHva er et marked, hvilke markeder og markedsformer finnes, hva kjennetegner dem og hvordan bruke dem i operativ markedsføring? I denne artikkelserien ser vi nærmere på disse viktige markedspørsmålene. Antall artikler: 22 artikler |
MarkedssegmenteringHva er markedsegmentering og hvordan gå frem for å segmentere markedet? I denne artikkelserien går vi igjennom dette, pluss alt annet du måtte lure på om markedssegmentering. Antall artikler: 14 artikler |
MarkedskommunikasjonHva er markedskommunikasjon, hvilke former for markedskommunikasjon finnes og hvordan bruke markedskommunikasjon som et konkurransevirkemiddel? Antall artikler: 12 artikler |