På denne siden finner du de siste 50 skrevne eller oppdaterte artiklene til eStudie.no.
De 25 siste:
Økologisk merking
Økologisk merking er en merkeordninger som skal fortelle forbrukerne om produktet er et miljøvennlig eller ikke.
E-handel : Strategiske spørsmål som må vurderes
Selv om det ikke bør være et spørsmål om virksomheten skal skaffe seg en nettbutikk eller ikke, finnes det allikevel en del strategiske spørsmål vi bør vurdere
Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)?
Det er umulig å sette korrekt verdi på ditt SEO-arbeid, av flere årsaker. La oss se på noen av dem.
Hva er meta-verdiene en førstesideplassering...
Grønn markedsføring
Grønn markedsføring handler om å gjennomføre bærekraftige endringsprosesser i bedrifter der man fokuserer på den tredoble bunnlinjen
CSR plan og CSR strategi
CSR plan er en plan som forteller hvordan bedriften har tenkt å legge opp sine CSR aktiviteter for å nå sine CSR mål.
Frekvens: Hvor ofte bør jeg sende ut et nyhetsbrev?
Ikke send ut for ofte, men pass også på at det heller ikke går for lang tid mellom hver utsendelse.
Valg av målgruppe, nivå for innsats og tidsplan
Målgruppe
Før du kan starte arbeidet med å avdekke hvilke kommunikasjonsoppgaver virksomheten står ovenfor og hvilke virkemidler som skal brukes for å løse dem, må...
Tidsplan
For at en plan skal holde seg innenfor den avsatte tidsrammen, er det påkrevd at det utarbeides en tidsplan. Her lærer du hvordan.
Hva bør være kjernen i bedriftens CSR strategi?
En god CSR strategi bør bestå av fire grunnpilarer, økonomi, økologi, etikk og sosialt ansvar, og er integrert som en del av omdømmestrategi
Nettbutikken må bygge på en situasjonsanalyse
For å avgjøre dagens situasjon og virksomhetens fremtidsplaner kreves det at vi gjennomfører en situasjonsanalyse.
Bildekor
Mange glemmer at bilen er et av de rimeligste og viktigste reklame mediene en virksomhet har, og at reklameplassen allerede er betalt!
Papir og formater
En stilmanual bør inneholde retningslinjer for bruk av formater og papir.
Forretningsetikk og samfunnsansvar
For at en organisasjon skal være harmoni med omgivelsene og vokse på en bærekraftig måte må de ta samfunnsansvar og ha høy forretningsetikk
Brann – og eksplosjonsvern
Alle plikter å opptre aktsomt for å forebygge brann og eksplosjoner. Arbeid som medfører risiko for brann krever spesielle forsiktighetsregler
Bedriftens samfunnsansvar (CSR)
Samfunnsansvar er det sosiale ansvaret bedriften har til samfunnets økonomisk, økologiske, juridisk, etisk og filantropiske forventninger.
Bilder og fotobank
Dette designelementet kan gjøre selskapets visuelle identitet bedre og mer interessant. Dårlige bilder blir i beste fall ignorert – men tar altfor ofte bort fokus fra det man prøver å kommunisere.
Mønster og skrifttyper
En gjennomgang av hvilke krav som stilles til definisjon av mønster og skrift i stilmanualen som definerer den visuelle profilen.
Sitat
Med sitat menes gjengivelse av en tekst fra en annen kilde nøyaktig slik den forekommer i sin opprinnelige form.
Bildetekst
Bildetekst bør fortrinnsvis stå sammen med bildet den hører til, men kan plasseres både over, under og ved siden av bildet, eventuelt i en egen spalte.
Skrifteffekter
En gjennomgang av bruk av skrifteffekter i typografien og komposisjoner.
Skriftstørrelse (skriftgrad)
Gjennomgang av skriftstørrelsene sin rolle, hvordan de beregnes og brukes i typografien for å få til en god kommunikasjonsprosess.
Orddeling
Orddeling er deling av ord når det ikke er plass til hele ordet på slutten av en linje, og det er uhensiktsmessig å ta hele ordet over på neste linje.
Linjelengde
Lengden på en tekstlinje er den lengden som er definert som ramme for tekstlinjene i en spalte eller en kolumne.
Bedriftens samfunnsansvar for klimaendringer og miljøproblemer
Alle bedrifter har et samfunnsansvar når det gjelder å begrense klimaendringene og miljøproblemene bedriften skaper, direkte eller indirekte.
Marger
Marg er avstanden mellom sidekanten og skriften, eller luften som omgir en typografisk oppstilling. Vi går her gjennom reglene som gjelder.
Nr. 26 - 50
Linjeavstand
Linjeavstand, også kalt "skyting", er den loddrette (vertikale) avstanden mellom to grunnlinjer (satslinjer).
Varemerke former
Det finnes ulike typer merker. De vanligste merkeformene er disse fem:
Forholdstallanalyse
På bakgrunn av det omgrupperte og justerte finansregnskapet er det nå mulig å foreta en forholdstallanalyse for å kunne foreta en risiko- og en rentabilitetsanalyse
Interne strukturer og styringsmekanismer
Skal ønsket inntjening og effektivitet kunne oppnås, er det ikke nok å trekke transaksjonene ut av markedet og organisere dem innenfor et hvilket som helst foretak.
Mobil e-handel
På denne siden har jeg samlet noen gode råd for mobil e-handel du bør tenke på når du skal legge virksomhetens mobile e-handelstrategi.
Bedriftens samfunnsansvar i fattigdomsbekjempelse
Alle bedrifter må ta et større ansvar for å bekjempe fattigdommen de opplever i sitt lokalmiljø enn lovverket pålegger dem å gjøre.
Betydningen av opprinnelsesland
I følge Solberg er det allment akseptert at opprinnelseslandets profil kan påvirke kundenes evaluering av produkter.
Styring og kontroll av nettbutikken
Sentralt i styring og kontrollprosessen står måling og evaluering av tre faktorer: Synlighet, trafikk og konverteringsgrad
Styring, kontroll, læring og vekst
Styring, kontroll, læring og vekst er fire viktige stikkord når vi snakker om merkevarebygging.
Målgruppe for merkevarebyggingen
Planleggingen av merkevarebyggingen må starte med at målgruppen for merkevarebyggingen blir definert.
Intern merkebygging
Intern merkebygging handler om å skape en organisasjon som har en felles holdning til merkevaren og hva den representerer
Aakers elements of a corporate brand
Aakers elementer knyttet til et corporate brand er følgende elementer som må settes sammen på en unik måte for å skape et verdifullt omdømme
Balmers ACID-test
ACID-testen ble først utviklet i 1999 og ble skapt for å identifisere svakheter ved virksomhetens nåværende identitetsstrategier og ledelse for å prioritere hvilke identitetsendringer som må til
Oppfattet merkekvalitet og andre merkeaktiva
En gjennomgang av betydningen av oppfattet merkekvalitet og andre merkeaktiva for merkeverdien.
Slik øker du hastigheten til dine hjemmesider
Ingenting er mer frustrerende enn trege nettsider.
Ikke bare straffer Google trege hjemmesider, med erfaring viser også at svært mange går videre til andre søkeresultat...
Merkeassosiasjoner
En merkeassosiasjon er alt som er "linket" i hukommelsen til et merke. Det vil si alle assosiasjoner i form av tanker og mentale bilder som dukker opp på netthinnen når vi blir eksponert for eller hører om merket
Merkelojalitet (Brand Loyalty)
Det vil alltid være dyrere å skaffe nye kunder enn å holde på de eksisterende. Man kan godt si at merkelojalitet er kjernen i merkeverdi siden den vil være en indikator på hvor lett en kunde vil bytte merke
Ingrediensallianser
En ingrediensallianse er når to samarbeider samarbeider om å lage et kombinasjonsprodukt som inneholder minst en viktig produktkomponent fra hvert av merkene.
Merkesamarbeid
En felles branding aktivitet der to eller flere merker blir presentert samtidig for forbrukerne
Endring av assosiasjoner
En gjennomgang hvordan vi kan endre etablerte merkeassosiasjoner til et merke.
Bedriftens samfunnsansvar (CSR) – en modningsprosess
Utviklingen i bedrifters arbeid med å ta stadig mer samfunnsansvar beskrives ofte som en reise eller en stegvis utvikling over tid.
Merkekjerne og merkeholdning
Skal assosiasjonsnettverket ha verdi for en virksomhet må assosiasjonene være sterke, positive og unike.
Kulturbærere
En gjennomgang av de viktigste kulturbærerne i en organisasjon.
Devaluering
I land med fast, men justerbar valutakurs vil formelle vedtak om nedskrivning/devaluering av valutakursen være både viktig og nødvendig i visse situasjoner.
Langsiktig likevektsrealvalutakurs og fluktuasjoner i valutakursene
Land med flytende valutakurs må regne med betydelige fluktuasjoner i valutakursen på kort og mellomlang sikt, dvs 0 – 3 år.