Mange produsenter bruker nettsidene sine til ulike former for trade promotion, bak ett passordbeskyttet område.

Med trade promotion menes markedsaktiviteter hvor en produsent, importør, agent eller grossist setter i verk ulike aktiviteter for å stimulere til høyere salg i neste mellomledd.

Ønsker man å utvikle slike sider, bør det komme tydelig frem hvilke fordeler brukeren oppnår ved å registrere seg, og ofte er det nyttig med kampanjer/ konkurranser for å tiltrekke nye brukere.

Her legger man ut all relevant informasjon om pågående og fremtidige trade promotions aktiviteter. For eksempel: 

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.