Domene og webhotell fra OnNet.no

Virksomhetens distribusjons mål og de øvrige faktorene vi har sett på danner noe av grunnlaget for virksomhetens distribusjonstrategi. Hva den enkelte virksomhet så velger, er et spørsmål som har sammenheng med virksomhetens øvrige markeds-strategi.

Vi skal her se på noen viktige spørsmål i denne sammenheng. Det første spørsmålet man må ta hensyn til er hvilken linje man skal legge seg på.

Enten kan man velge en markedhorisontal– eller en kundehorisontal linje.

Prinsippene for markeds-horisontalt og kundehorisontale linjer er:

skyv-trekk prinsippet

Trekkprinsippet (Markedhorisontal linje)

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.