Åpningen

Den svarte linjen over viser kategoriens underkategorier. Klikk på en av kategorinavnene for å se artiklene i kategorien.

Håndtrykket

Alle kundebesøk starter med et håndtrykk, hvor selgeren og kunden håndhilser på hverandre. Siden dette er den første prøven på om partene finner interesse for hverandre, er det ikke uviktig hvordan denne sermonien blir utført.

Visittkort

Etter håndhilsningen er det en god regel å gå kunden visittkortet. Normalt vil du få kundens kort tilbake.

Korrekt klesdrakt

Klær skaper folk og viser hvem du er, hva du står for og om du er en man kan stole på. Men klær kan også skape avstand mellom partene.

Kjenn ditt publikum før du går til et møte eller salgspresentasjon

Publikum er målet for ethvert teaterstykke og salgsmøte. Hvis du ikke vet hva som beveger, plager eller motiverer dem, har du satt deg selv i en vanskelig situasjon.

Generelle råd om forberedelser til møter, foredrag og salgspresentasjoner

Foruten de råd og tips som er gitt tidligere bør man følge disse rådene ved større presentasjoner. Dvs. presentasjoner hvor det deltar flere enn en person.
Close