Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

    Denne artikkelen er del 19 av 26 artikler om Kriseledelse

GMDSS

Maritime bedrifter kan kommunisere med mannskapet via GMDSS, som er et verdenomspennende nød- og sikkerhetssystem (Bui, 2011, 9).

Ombord på skipet kan mannskapet benytte UHF (ultra høy frekvens) til å kommunisere seg imellom. UHF sender og mottar radiobølger over skipet egne kanaler (Bui 2009,11).

Du leser nå artikkelserien: Kriseledelse

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Egne nettsider som kanal for krisekommunikasjonOppslagstavler/plakater som kanal for krisekommunikasjon >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Kriseledelse
  • Hva er en krise?
  • Krisehåndtering
  • Modell for kriseledelse
  • Utviklingen av informasjonssamfunnet
  • Risiko og sårbarhetsanalyse (ROS)
  • Forebyggings- og beredskapsfasen
  • Kriseplan – ”Crisis management”
  • Kriseteam
  • Krisetrening
  • Krisekommunikasjon
  • Krisestrategier
  • Crisis and Emergency Risk Communication (CERC)
  • Hvordan ivareta omdømme i en krisesituasjon?
  • Krisekommunikasjon med nyhetsmedier
  • Personlige møter som kanal for krisekommunikasjon
  • Telefon/videopresentasjon som kanal for krisekommunikasjon
  • Egne nettsider som kanal for krisekommunikasjon
  • Radiokommunikasjon som kanal for krisekommunikasjon
  • Oppslagstavler/plakater som kanal for krisekommunikasjon
  • Pressemeldinger som kanal for krisekommunikasjon
  • Pressekonferanse som kanal for krisekommunikasjon
  • Sosiale medier i krisehåndtering
  • Nettchat/podcast som kanal for krisekommunikasjon
  • E-post som kanal for krisekommunikasjon
  • Videomontasje/bakgrunnsinformasjon som kanal ved krisekommunikasjon