Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

produktplassering

Produktplassering er en form for markedsføring hvor en virksomhet betaler for at deres produkt eller tjeneste vises i ett eller flere medier.

Balasubramanian (1994) definerte begrepet som:

«et betalt produktbudskap med den hensikt å påvirke film- (eller TV-) publikum gjennom planlagt og diskré plassering av et produkt i en film eller TV-program».

Denne definisjonen har senere blitt modifisert til å inkludere plassering i andre medier, som bøker,musikkvideoer og videospill. Det som ofte forbindes med produktplassering er egentlig merkeplassering, hvor en merkevare er tydelig representert i mediet.

Produktplassering kan i følge EU’s “Audiovisual and Media Policies” definert slik:

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.