Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

I likhet med kunden som har sine forhandlings triks, har selgeren sine. Det samme gjelder alle andre former for forhandlinger. Forhandlingteknikkene jeg har beskrevet i dette kapittelet er universelle og kan benyttes i alle forhandlingssituasjoner.

Som en oppsummering kan vi si de viktigste virkemidlene en selger har I forbindelse med forhandlinger med prospekt og kunder er:

Preventiv argumentering

  • Behovsanalyse (Skreddersy kundens behov)
  • Idepresentasjon (Skap/etabler tillit)
  • Demonstrasjon (Dyktighet/profesjonalitet)

Posisjonsforhandlinger

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.