Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

Det å øke merkekjennskapen sin, er noe som alle bedrifter er opptatt av. Og ofte undervurderer man faktorer som profileringsartikler når man tenker markedsføring, og dette er synd. Profileringsartikler er nemlig en viktig og virkningsfull del av å skape en relasjon med en potensiell kunde, og har et helt annet potensial enn å bare drive markedsføring på nett for eksempel. Så hvis du ikke allerede bruker disse, kan det være god grunn til å sjekke ut hva mulighetene er i dag – for de har gjennomgått en revolusjon siden de første ble introdusert.

Profileringsartikler

Samarbeid med kjente leverandører

Når det kommer til profileringsartikler, kan man enkelt tenke at de produktene man får som værende av lavere kvalitet enn vanlig. Og noen bedrifter bruker selvsagt firmaer som samarbeider med leverandører det profileringsproduktene ikke blir av særlig høy kvalitet, men en av de firmaene som virkelig har revolusjonert dette er Axon Profil. De samarbeider nemlig med store anerkjente merker og leverandører – sånn at de produktene du får faktisk er luksusprodukter, uansett om du bestiller penner, sjokolade eller hodetelefoner.

Det at de samarbeider med leverandører som for eksempel Nike, Moleskine, Thermos, Lindt og Bic, gjør at profileringsproduktene du bestiller virkelig kommer til å gjøre inntrykk på de potensielle kundene. Når man gir bort profileringsartikler, ønsker man jo at dette skal gi kundene en positiv assosiasjon med bedriften, og det at kvaliteten på disse er høy, er derfor helt avgjørende for det inntrykket man gir. Og det finnes utallige retninger man kan gå i når det kommer til profileringsartikler. Her er eksempler på to av de mest vanlige.


De søteste profileringsartiklene

Når det kommer til profileringsartikler, handler det som sagt i høy grad om a skape en opplevelse for de potensielle kundene. En opplevelse som ikke bare vil gi dem en god assosiasjon og se bedriften i et overveiende positivt lys, men som også vil øke sannsynligheten for at de har lyst til å både handle med, og anbefale bedriften til andre. En av de virkelig enkle måtene å få til dette på, er å gi folk noe de virkelig liker — og her er de søteste profileringsartiklene sikre vinnere.

Innenfor denne kategorien er det mange forskjellige ting man kan velge mellom, og uansett om du ønsker å gi bort drops, sjokolade, karameller, tyggegummi, energibarer, godteriposer eller salte snacks, er det rik mulighet for å finne noe som vil gjøre inntrykk på de potensielle kundene. Det at de får en opplevelse som i tillegg spiller på flere sanser, er heller ikke akkurat en negativ ting.

De klassiske profileringsartiklene

Det finnes mange forskjellige sjangere av produkter når det kommer til profileringsartikler, og det er morsomt å se på hvordan utvalget av disse har utviklet seg gjennom de siste mange årene. Men selv om det er mange spennende profileringsartikler på markedet nå, som hodetelefoner, drikkeflasker eller sportsutstyr, er det også noe fint over de helt klassiske produktene som var de som ble lansert aller først. Dette er profileringsartikler som for eksempel penner, kopper og nøkkelringer, og er gode valg fordi man kan gjøre dem veldig personlig veldig lett – og få noe som representerer bedriften perfekt.

Det er et eller annet koselig over disse klassiske profileringsartiklene, fordi det også er noe som trekker tråder tilbake til begynnelsen, da man for første gang begynte å bruke disse som en del av markedsføringen sin. Disse mer klassiske profileringsartiklene er også typisk gode å ha med seg på messer eller andre arrangementer, fordi de er lette å ta med seg mange av, uten å skulle bruke alt for mange krefter på det. De er også enkle for de potensielle kundene å ta med seg videre, noe som gjør at flere vil si ja takk til det.