Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

    Denne artikkelen er del 24 av 26 artikler om Kriseledelse

nettchat

For å kunne svare raskt på ansattes spørsmål, og for å kunne ha en åpen og effektiv kommunikasjon, er det en mulighet å benytte nettchat.

I fabrikker og andre arbeidsplasser hvor de ansatte jobber manuelt, kan man benytte seg av høyttaleranlegg for å varsle om kriser, og hvordan man skal forholde seg i forhold til disse. Jobber de ansatte på kontorer og sitter mye i telefonen, kan man benytte podcast (lydfiler via datamaskin) meldinger som ansatte kan lytte til når og hvor de vil.

Det finnes enkelte opplysninger som kan skade bedriften eller kriseløsningen dersom de blir kjent for media, og ledelsen må da ta en avgjørelse hvorvidt de ansatte får innsyn i disse.

Måten man kan kontrollere hvem som får hvilken informasjon kan være å beskytte spesielle sider med passord på både internett og intranett.

Du leser nå artikkelserien: Kriseledelse

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Sosiale medier i krisehåndteringE-post som kanal for krisekommunikasjon >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Kriseledelse
  • Hva er en krise?
  • Krisehåndtering
  • Modell for kriseledelse
  • Utviklingen av informasjonssamfunnet
  • Risiko og sårbarhetsanalyse (ROS)
  • Forebyggings- og beredskapsfasen
  • Kriseplan – ”Crisis management”
  • Kriseteam
  • Krisetrening
  • Krisekommunikasjon
  • Krisestrategier
  • Crisis and Emergency Risk Communication (CERC)
  • Hvordan ivareta omdømme i en krisesituasjon?
  • Krisekommunikasjon med nyhetsmedier
  • Personlige møter som kanal for krisekommunikasjon
  • Telefon/videopresentasjon som kanal for krisekommunikasjon
  • Egne nettsider som kanal for krisekommunikasjon
  • Radiokommunikasjon som kanal for krisekommunikasjon
  • Oppslagstavler/plakater som kanal for krisekommunikasjon
  • Pressemeldinger som kanal for krisekommunikasjon
  • Pressekonferanse som kanal for krisekommunikasjon
  • Sosiale medier i krisehåndtering
  • Nettchat/podcast som kanal for krisekommunikasjon
  • E-post som kanal for krisekommunikasjon
  • Videomontasje/bakgrunnsinformasjon som kanal ved krisekommunikasjon