Selskapsmotto, slagord, slogan og maskot

Virkemidler som selskapsmotto, slagord, slogan og maskot blir mer og mer brukt som et element i utarbeidelse av selskapsidentiteten.

Hvorfor ha en visuell profil?

Virksomhetens visuelle profil skaper førsteinntrykket dine kunder får av virksomheten. For å få kontroll på dette førsteinntrykket trenger du å definere en visuell profil.

Symboler i markedsføring og ledelse

Et symbol er noe som representerer noe mer enn seg selv og som viser dette på en konkret måte i form av et ytre tegn

Stilmanual

Stilmanualen, også kalt visuell manual, er en nøyaktig oppskrift eller et sett med retningslinjer for virksomhetens visuelle framtoning.

Bildekor og bilbruk

Mange glemmer at bilen er et av de rimeligste og viktigste reklame mediene en virksomhet har, og at reklameplassen allerede er betalt!

Skilting og uniformering av lokale

En av de viktigste elementene i den visuelle profilen er retningslinjene for skiltingen og uniformeringen av lokalene.

Papir og formater

En stilmanual bør inneholde retningslinjer for bruk av formater og papir.