Visuell profil

Den visuelle profilen er visuelle symboler som skal gi virksomheten en visuell identitet og personlighet i kundens øyne, samtidig som den visuelt skal skille virksomheten fra konkurrentene og gjøre det lettere for dem å huske virksomheten i ettertid.

Omdømmestrategi

Virksomhetens omdømme er en betegnelse for virksomhetens image, profil, rykte og posisjon i målgruppens bevissthet og avgjør suksessen av følgende årsaker

Servicestrategi

Servicestrategien skal fortelle hvordan det overordnede servicemålet skal bli nådd. Dette er et strategisk planleggingsdokument

Geriljamarkedsføring

Strategisk bruk av ukonvensjonelle og billige markedsføringsmetoder for å overraske konkurrentene og utnytte tilfeldige markedsmuligheter

Pioner (first to marked), etterfølger eller kopiering strategi

Timing er avgjørende for innovasjonens suksess. Jo tidligere ute med en stor innovasjon, jo høyere er også den økonomiske risikoen.

Omdømmets betydning for rekruttering- og oppfølgingstrategien

Omdømmets betydning for rekruttering dimensjonenI rekrutterings dimensjonen hvor målet er å skaffe nye kunder til en så lav kostnad som mulig er et godt...

Oppfølgingsdimensjonen

Formålet er å optimalisere kundens livstid verdi gjennom å sørge for at de får en opplevelse som overgår forventningene de hadde på forhånd

Rekrutteringstrategi

Rekrutteringsfasen i kundeperspektivet har som mål å skaffe flest mulig nye kunder, her kalt kunderekruttering, til en lavest mulig kostnad.