Key Account Manager

Key Account Management (KAM) er i utgangspunktet en stillingsbeskrivelse for personer som jobber med virksomhetens viktigste kunder

Hvilken sammenheng er det mellom kunde- og medarbeiderlojalitet?

At det er en klar sammenheng mellom kunde- og medarbeiderlojaliteten menes at høy kundelojalitet skaper høy medarbeiderlojalitet.

Relasjonsmarkedsføring

Relasjonmarkedsføring er tiltak av gjensidig verdi økende karakter satt i verk mellom personer for å etablere, fastholde og utvikle positive holdninger til et produkt, et merke, en organisasjon eller en organisasjons representanter for å utvikle lojalitet

The Service Profit Chain Model

The Service Profit Chain Model er en modell som viser hvordan de interne faktorene i en bedrift har innvirkning på de eksterne i serviceleveransesystemet og systemkvaliteten.

Kundelojalitetstigen

Kundelojalitetstigen viser hvordan virksomheten har tenkt å bringe "leads" (potensielle kunder) til å bli "ambassadører" som anbefaler virksomheten til andre.

Loyalty Model Groupings – en kundelojalitet modell

Percy og Elliott har i boka "Strategic advertising management (2009, 114)" skissert en kundelojalitet modell som bygger på å krysse lengden på kundeforholdet med ett annet parameter.

Er den tilfredse kunden lojal?

Tilfredshet fremstår som en av faktorene som fremmer lojalitet. Men vi kan ikke slutte at tilfredshet er den eneste faktoren

Ventetid og kundetilfredshet

Hvilken innflytelse har ventetiden på kundens kundetilfredshet? Her går jeg igjennom spørsmålet

Hvorfor måle kundetilfredshet?

En gjennomgang av viktigheten av å måle kundetilfredsheten for å kunne måle hvilke fremgang virksomheten gjør på området.

Kundetilfredshet

Kundetilfredshet er en persons følelser av glede og skuffelse som et resultat av en forventning til en situasjon eller en begivenhet.
Close