Hvilken sammenheng er det mellom kunde- og medarbeiderlojalitet?

At det er en klar sammenheng mellom kunde- og medarbeiderlojaliteten menes at høy kundelojalitet skaper høy medarbeiderlojalitet.

The Service Profit Chain Model

The Service Profit Chain Model er en modell som viser hvordan de interne faktorene i en bedrift har innvirkning på de eksterne i serviceleveransesystemet og systemkvaliteten.

Kundelojalitetstigen

Kundelojalitetstigen viser hvordan virksomheten har tenkt å bringe "leads" (potensielle kunder) til å bli "ambassadører" som anbefaler virksomheten til andre.

Loyalty Model Groupings – en kundelojalitet modell

Percy og Elliott har i boka "Strategic advertising management (2009, 114)" skissert en kundelojalitet modell som bygger på å krysse lengden på kundeforholdet med ett annet parameter.

Er den tilfredse kunden lojal?

Tilfredshet fremstår som en av faktorene som fremmer lojalitet. Men vi kan ikke slutte at tilfredshet er den eneste faktoren

Ventetid og kundetilfredshet

Hvilken innflytelse har ventetiden på kundens kundetilfredshet? Her går jeg igjennom spørsmålet

Hvorfor måle kundetilfredshet?

En gjennomgang av viktigheten av å måle kundetilfredsheten for å kunne måle hvilke fremgang virksomheten gjør på området.

Nettverk og relasjon

Selve ordet ”nettverk” er en metafor, hvor ordet ”nett” gir oss et bilde av de usynlige bånd som eksisterer mellom mennesker

Nettverksbygging

Nettverk er de usynlige stier mellom mennesker og organisasjoner som gjør at vi kan samhandle for å oppnå en større hensikt enn vi makter alene.

Relasjonskvalitet, relasjonsverdi og relasjonstyrke

Relasjonsbygging går ikke bare ut på å skape varige relasjoner, men også høyest mulig relasjonskvalitet, relasjonsverdi og relasjonsstryke.

Relasjonsbygging

Tillit er den viktigste grunnverdien for ethvert menneske og en forutsetning for å kunne lede eller påvirke noen. Mangler tilliten vil ethvert forsøk på å lede og påvirke noen til å treffe en beslutning mislykkes.

Relasjonsmarkedsføring

Relasjonmarkedsføring er tiltak av gjensidig verdi økende karakter satt i verk mellom personer for å etablere, fastholde og utvikle positive holdninger til et produkt, et merke, en organisasjon eller en organisasjons representanter for å utvikle lojalitet

Hvorfor er kundelojalitet viktig?

Det finnes mange grunner for hvorfor høyst mulig kundelojalitet er selve "limet" som holder en bedrift sammen og gjør den lønnsom, med mulighet for å oppnå vekst

Kundelojalitet

Kundelojalitet kan defineres som en forpliktelse til å fortsette å gjøre forretninger/handle med et spesifikt selskap på et løpende basis

Kundetilfredshet

Kundetilfredshet er en persons følelser av glede og skuffelse som et resultat av en forventning til en situasjon eller en begivenhet.