Produktplassering

Produktplassering er enhver form for audiovisuell kommersiell kommunikasjon som viser referanse av et gitt produkt, service eller merkevare. Kommunikasjonen vises i et ikke-kommersielt program mot betaling eller annen form for gjenytelse

Integrasjon og synergi mellom kanalene

For å oppnå ønsket resultat må det virkemiddelplanleggingen starte med to virkemiddelstrategier som til sammen skal utgjøre kommunikasjonvirkemidlene i virksomhetens markedsførings miks og markedsstrategi.

Trade promotion

Trade promotion refererer til markedsføringsaktiviteter produsenter og grossister gir gratis til detaljistleddet for å stimulere etterspørselen etter et produkt eller tjeneste.

Tradisjonelle kommunikasjonsvirkemidler

Med tradisjonelle kommunikasjonvirkemiddel menes de tradisjonelle kommunikasjonskanalene virksomheten benytter for å løse sine kommunikasjonsoppgaver

Emballasje

Emballasjen er ofte det eneste som skiller ulike produkter fra hverandre. En vellykket emballasje skal ikke først og fremst være pen, men en effektiv salgs- og informasjonplakat.

Analoge mediekanaler

Medie-kanaler som benytter seg av analoge signaler for å spre et budskap

Grafiske mediekanaler

En gjennomgang av den historiske utviklingen til de grafiske mediene i Norge.