Hjem Markedsføring Kommunikasjonsvirkemidler

Kommunikasjonsvirkemidler

Den svarte linjen over viser kategoriens underkategorier. Klikk på en av kategorinavnene for å se artiklene i kategorien.

Personlig salg

Personlig salg er et kommunikasjonsvirkemiddel i virksomhetens promotion-mix, på lik linje med reklame og andre kommunikasjonskanaler, og har som mål å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.

Markedskommunikasjon

En definisjon av begrepet og en gjennomgang av nøkkelkomponentene i definisjonen.

Produktplassering

Produktplassering er enhver form for audiovisuell kommersiell kommunikasjon som viser referanse av et gitt produkt, service eller merkevare. Kommunikasjonen vises i et ikke-kommersielt program mot betaling eller annen form for gjenytelse

Tradisjonelle kommunikasjonsvirkemidler

Med tradisjonelle kommunikasjonvirkemiddel menes de tradisjonelle kommunikasjonskanalene virksomheten benytter for å løse sine kommunikasjonsoppgaver

Integrasjon og synergi mellom kanalene

For å oppnå ønsket resultat må det virkemiddelplanleggingen starte med to virkemiddelstrategier som til sammen skal utgjøre kommunikasjonvirkemidlene i virksomhetens markedsførings miks og markedsstrategi.

Emballasje

Emballasjen er ofte det eneste som skiller ulike produkter fra hverandre. En vellykket emballasje skal ikke først og fremst være pen, men en effektiv salgs- og informasjonplakat.

Trade promotion

Trade promotion refererer til markedsføringsaktiviteter produsenter og grossister gir gratis til detaljistleddet for å stimulere etterspørselen etter et produkt eller tjeneste.